goede uitslag

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Met de 24 uursloop zijn we van de 72 geëindigd op de 25e plaats en hebben de 24 lopers 289,015km gelopen. Geen slecht resultaat voor de eerste keer.

We balen erg want er is nog steeds geen wapen uit Nederland verstuurd. Jannick had de hele vakantie kunnen gebruiken om te trainen en hij zou vanaf deze week training krijgen van de toptrainer biatlon van de ÖSV. Het is opnieuw een verloren jaar wat biatlon betreft want na de vakantie begint zijn training voor het winterseizoen langlauf. We zijn al met al vanaf september 2006 bezig. We hebben toen al aangegeven dat we belangstelling hadden. Niets meer gehoord , met het NK in januari bleek dat de andere al een eigen wapen hadden en wij hadden niets gehoord.
We hebben direct mail aan de NSV gestuurd , maar helaas er waren steeds problemen, geen mail beantwoord, de leeftijd van Jannick terwijl Jorran jonger is, geen lid KNSA ? terwijl hij het wel is, verkeerde nummers bij het wapen, er was altijd wat. Dan uiteindelijk te horen krijgen dat wij nalatig zijn. Gelukkig heb ik veel mail bewaard.
Ik vind het werkelijk geen omgaan met je eigen atleet .
Vandaag maar eens geïnformeerd en ik kreeg te horen dat de papieren er uit Oostenrijk niet waren. Maar die zijn de 13e vanaf het Bezirk verstuurd. Dus het Bezirk gebeld en die hebben het nagekeken en het was inderdaad verstuurd op de 13e. Ze zouden het ook nog vandaag faxen. Kreeg ondertussen het bericht dat het er wel was maar dat we moeten wachten tot Bob volgende week maandag terug is. Dus alle tijd voorbij want het zit er niet in dat het dan wel snel zal gaan.

Jannick had meegekund naar Zweden met de talentontwikkeling van de NSV maar hij moet die week op trainingsstage naar Lohnsburg met zijn trainingsgroep hier. Het was voor ons erg kort dag om nog dingen te regelen. Er gaat hier wel een treinverbinding naar Oslo. Maar kan niet via internet dus dat duurt allemaal te lang en het vliegtuig is veel te duur vanaf hier . En we hebben al genoeg problemen met zijn trainer. Wel jammer want Jannick zag het helemaal zitten. Misschien in oktober hoewel hij dan ook misschien in de zelfde periode gletsjer training heeft.

Jannick heeft vandaag opnieuw 3 rijuren en dan ’s middags theorie. Het is vandaag heel slecht weer dus dat heeft hij nog niet gehad. Donker,onweer en veel regen.

Gisteren zijn we bij Hedi en Dieter op de camping op visite geweest. We hebben uitgebreid in de zon ontbeten. Het was weer heet en zeer zonnig. Gordon, Ellen en Maarten zijn ook aangekomen.
Later heeft Jannick terwijl hij in de beek stond bomen gezaagd die helemaal over de beek hingen en in de beek. We hebben de laatste tijd veel hoog water en alle rotzooi blijft er dan achter hangen. Ik had al eerder die dag houtplanken die dwars vastzaten uit de beek gehaald, er was vast slecht weer wat verder in de bergen. Bij ons in ieder geval niet.
Maar goed ook want vandaag hebben wij slecht weer en zeer hoog water. Kan nu in ieder geval doorstromen.