Christi Himmelfahrt

Rondom 8 wakker een half uurtje tv en dan eruit. Nadat we beide klaar waren en hadden ontbeten gingen we weer aan de slag al moest ik wel even moed verzamelen. De Raufaser zat nog op de muur maar er waren slechte plekken dus die heb ik met de laatste Raufaser nabehandeld. Jan had de zijwand ondertussen gewit en dan moesten we een gigantische partij van de vloer ruimen soppen en schuren ondanks het plastik wat we hadden gelegd. Jan heeft een plankje aan de achterzijde gemaakt aan het bureaudeel van Theresa. Ze speelt daar altijd met haar Lego Friends en de hele kleine deeltjes vallen er achter. Dus nu kunnen ze niet meer met schuiven erachter vallen.. Het licht van de kast weer netjes aan de achterzijde gemaakt en nu geen snoeren meer in de woonkamer. Dan hebben we de lkast op zijn plaats gezet en Jan hem weer vast aan de muur gezet. Dan alles weer gevuld en zie ik had zelfs plaats over. Ondertussen was het 2 uur en had ik voor ons beide een grote bak tomatensoep met gebakken stokbrood en wat room in de soep want een beetje luxe mocht vandaag wel. We hadden al Vanillekrapfen bij de koffie genoten. Vandaar dat we wel wat later konden eten. Eigenlijk wilde Jan nog meer verven maar na het eten had hij ook even geen zin meer . Ingrid kwam met de beide meiden koffie drinken en had de dames bij ons gelaten want ze moest wat in de tuin doen. Ze had een beetje de pest in want om half 12 waren de alarmen gegaan en Jannick dus weg. Even later zag ik ze voorbij komen met voorop de grote takelwagen richting Winkl dus ik zei al tegen Jan vast weer een auto van de Stoderzinken gevallen.

Heute rückten wir zur Unterstützung unserer Nachbarwehr Gröbming-Winkl aus, um mittels WLF-K ein abgestürztes Fahrzeug zu bergen. Verletzt wurde hierbei zum Glück niemand.
Vielen Dank an unsere Winkler Kameraden für die hervorragende Zusammenarbeit!

Daarna had Jannick zo wie zo wat te doen dus die komt niet thuis voor vanavond 8 of zo. Ik zei haar als je zelf brand of iets hebt ben je ook blij dat ze komen. Ja maar het gaat altijd ten koste van de familie. Tja dat is zo maar ik zie liever dat Jannick dit doet dan naar het cafe maar dat antwoord kon haar ook niet stemmen.
Ze wilde met de kinderen een stukje gaan wandelen en een ijsje gaan halen, vandaag is de Eisdiele bij Post weer open. Dus Jan en ik hebben ons omgekleed en zijn meegegaan. Het weer was vandaag zeer zwaar bewolkt af en toe een zonnetje en niet koud. De wind was wel koud. Op de heen weg heerlijk in het zonnetje gewandeld en Theresa op haar fiets maar ons ijsje opeten in het Kastanienpark was alweer fris. Weer terug gewandeld. Een grote groep met mountainbikers zeker 25 kwamen aan alemaal dicht op elkaar en gingen met zijn allen naast en bij elkaar staan bij de Stefflback. Die hebben het dus niet begrepen of willen het niet begrijpen. Zelfs Theresa viel het op en zei er iets van.
Nu is het avond voor ons en relaxen.