Seniorenbond

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zondag 15 november
We zijn op tijd op want we hebben vandaag de jaarvergadering van de seniorenbond.
Het is nu in de Kulmwirt bij ons om de hoek. Voorafgaand was een kerkdienst in de katholische Kirche ook bij ons om de hoek maar we waren een beetje laat eraan.
Om 11 uur naar de Kulmwirt en het zag er erg gezellig uit en prachtig gedekte tafels.
Na het officiële gedeelte gingen we eten. Wij hadden gekozen voor de Kulmwirtsuppe en die was fantastisch lekker , we denken dat het een soort kaassoep was. Dan hadden we kalkoen met groenterijst als hoofdgerecht genomen en Kulmwirtkrapfen als nagerecht. Het dessert leek op enorme slagroomsoezen met heerlijk echt gezoete slagroom met chocoladesaus en verse bosvruchen. Ik heb een Junker gedronken (Steirische jonge wijn met nog weinig alcohol).
De seniorenbond Ramsau had poloshirts laten bedrukken en die werden te koop aangeboden. Zo kunnen we op onze uitstapjes en sportieve evenementen herkenbaar gekleed gaan. Er werden foto,s vertoond van alle reizen en uitstapjes van het afgelopen jaar. Er was o.a. een reis geweest naar Dubai en naar Strassbourg, naar de landelijke senioren wandeldag en weet al niet waar nog meer heen. Er werden door de verschillende activiteitengroepen verslag gedaan.
We zouden Jannick om 15 uur ophalen en we waren precies op tijd klaar.
Dus wij naar Aich, er stonden veel auto’s voor de deur maar alles was donker en op slot. Toch maar aanbellen en ja daar kwam oma die ook weer terug is van haar 3 weekjes bejaardenheim.
Even later kwam Erika te voorschijn , iedereen bleek te hebben geslapen. Erika was er vannacht uitgeweest om Ernst en Markus te halen. Jannick sliep al vanaf gisteravond 21 uur.
Ernst en Markus sliepen want die waren rond 1 uur thuis gekomen en om 4 uur weer gaan jagen. Bettina sliep ook. Het was wel lachen want de een na de ander kwam verkreukeld te voorschijn. Kwam ook de broer van Erika met zijn vrouw voorbij dus het werd een volle bak in de keuken. Uitgebreid koffie met alweer zelf gebakken taart gegeten, dan een glaasje wijn en uiteindelijk pas tegen 17 uur weer thuis. Jannick ging gelijk naar zijn huis want hij moet nog leren want morgen heeft hij prüfung op school.
Ik ga het me gemakkelijk maken en zit lekker in bed met een kop koffie en lach niet een zelfgemaakte appelcroissant.
Het was me een weekendje wel.