2. Adventssonntag

Nu mogen er twee kaarsjes aan,
ons wachten wordt beloond.
Het wordt steeds lichter in ons huis
dit huis waarin God woont.

Vanmorgen om 7 uur wakker en gelukkig goed geslapen. De katten een genoegen gedaan en dan weer in bed en een beetje tv. Tegen 9 eruit gegaan.
Ik wacht eigenlijk op Ingrid want we zouden koffie drinken. Maar alvast maar aan een kop begonnen. Het bed alvast afgehaald en als Jan klaar is met douchen kan de eertse was erin. Het is stil in huis zonder kinderen dat is iets waar ik mij wel heel erg aan moet gaan wennen. Ik val in een groter gat dan toen mijn eigen kinderen de deur uitgingen. Het doet mij oneindig veel verdriet om Ingrid met haar verdriet te zien.
Het is donker en somber weer en het regent. Daar word ik ook niet blij van.
Ingrid kwam en weer aan de koffie maar dan samen tot half 12 en altijd gezellig. Voor Ingrid gaat de dag zo ook wat sneller om.
Ik denk dat ik vandaag maar eenvoudig houd met het eten. Vanmorgen het restant broodjes van gisteren opgegeten. Voor vanmiddag moet ik mij nog wat bedenken.
Ik heb barstende koppijn , ik denk dat het door de Föhn komt. Het is momenteel 11 graden maar de storm heeft nagelaten. De regen is overgegaan in echt hozen. Ik dacht te zien dat er af en toe vlokjes sneeuw bij zitten. De boer dacht he de sneeuw is weg en het regent dus snel gieren.
In de middag niet veel gedaan en ondertussen wel weer 2 waasen van de 3 in de kasten. Het is echt heel stil in huis.
Maar ik denk dat 2 kleine doerakjes het erg naar hun zin hebben. Ze zouden vandaag naar de kippenboerderij gaan dus ik ben wel nieuwsgierig en ook hoe het slapen is gegaan. Theresa zal geen probleem geweest zijn .
Eind van de middag kwamen ze weer thuis en beide enorm naar hun zin gehad en geen enkel slaapprobleem. Ze hebben dus ook gelijk Carmen en Heinz kennen geleerd en die zijn tot Oma Carmen en Opa Heinz gebombardeerd. Voor hen ook even wennen maar ze hebben allen een fijn weekend gehad. Ze waren naar de kippenboerderij gegaan en Theresa vertelde dat ze eieren gesorteerd had. Ze hadden met melli geknutseld voor kerst.
Ingrid wil de woning graag hebben nu afwachten of ze het krijgt. Ze hoeft niet lang te wachten want ze willen het per de 1.Jänner verhuren wil. Sandra woont een etage hoger en Sotti woont ook daar dus ze kent een deel van de buren al. Theresa en Sabrina krijgen er een hele familie bij.