Toch weer noodweer

Oostenrijk, Sankt Peter am Kammersberg

We hadden gisteren al meermaals weer alarm en de bui die kwam viel eigenlijk wel mee. Het werd weer mooi weer. Maar in de avond zag ik een rare lucht en even later kwam Jan en die zei heb je die rode lucht gezien? Ik naar buiten want even daarvoor was het niet zo. Inderdaad de rare lucht die ik had gezien was nu rood. Dat geldt hier als waarschuwing voor extreem slecht weer. Dus ik ben de gasten gaan waarschuwen. Uiteindelijk kregen wij het niet maar er zijn behoorlijk wat plaatsen getroffen. De binnenstad van Salzburg onder water, Ramsau extreem veel regen en wateroverlast, de historische binnen stad van Hallstat is zeer zwaar getroffen met enorme verwoestingen dooe de Murabgang die door de hele stad ging. Het staat op de Unesco wereld erfgoedlijst. Onze gasten met autopech hadden het bij Zell am See over zich gekregen. Die hadden 20 minuten stil gestaan omdat ze niets meer konden zien zoveel water naar beneden. We hadden ze opgewacht bij de ingang van de camping. Wat waren die mensen blij ons te zien en dat we ze gelijk naar hun caravan konden brengen. Die zaten er compleet doorheen.

Vanmorgen dan weer gewoon heet en dat bleef het ook de hele dag. We hadden vanmiddag Markus die hier gras moet maaien wat te drinken aangeboden. Want monocel doet het niet. Die jongen loop urenlang in de hitte en felle zon met een hele zware grasmaaier .Soms voelt hij zich niet lekker wat wij geen wonder vinden. Zit hij dus met zijn glas limonade komt monocel voorbij met commentaar. Maar drinken ter besschikking stellen doet hij niet. De jongen is een beetje simpel en wordt echt uitgebuit. Hij werkt meer dan hij mag volgens contract en hij weet niet eens of hij dat alles ook betaald krijgt. We hebben hem gezegd dat als hij wat wil drinken hijhet bij onze tent kan krijgen als we daar zijn
Jan is druk in de weer geweest met de technische mankementen. Bellen met Italie en bellen met Nederland. Monteur voor de geyser kwam vanmiddag gelijk. Mensen hebben nu warm water maar we weten niet hoe lang want er moet iets vervangen worden en dat is besteld komt vrijdag.
Ik heb vandaag weer gefietst, het doet wel zeer maar beter dan alles te moeten lopen met die hitte. Ik liep dus op mijn gemak naar de tent en daar stond monocel . Hem aangekeken en hem gezegd dat we Marcus te drinken hadden gegeven omdat het wel erg heet was. Jan zat bij de tent en vroeg aan mij we hebben naar je fietssleutel gezocht . Uh ja de fiets was ik dus vergeten die stond nog ergens. Dom en blond.