Rosenmontag

Vanmorgen was ik al wakker en wat tv kijken toen Theresa even dag zeggen kwam. Ze was verkleed omdat het vandaag Rosenmontag is. Volgens mij iets met piratenbruis of zo.
Ingrid kwam zeggen dat ze weg gingen dus babyfoon aan. Daarna douchen ontbijten enz.
Jan ging naar de huisarts voor zijn betermelding maar dat duurde uren. Ik was mee gegaan en ik had al mijn aankopen al even om de hoek gekeken en dan maar op weg naar de grote Caritas om een afspraak te maken om de hoekkast af te halen. Dat duurt vaak heel lang en beneden geen plaats dus op tijd gaan vragen. Komen ze donderdagmorgen al ophangen. Maar nog geen Jan dus een berichtje gestuurd dat ik terug ging lopen naar het parkeerterrein. Ik trof hem want hij was net onderweg naar de auto. Geen goed bericht voor zijn werk, hij mag nog niet gaan werken en moet eerst een röntgen gaan maken. Dus gaan we morgen gezellig met zijn tweetjes naar Liezen. Laat ik ook maar de Röntgenfoto maken want helemaal weg wil het bij mij ook niet gaan.

Hiep hiep hiep hoera 12 1/2 jaar getrouwd Kirsten en Jeroen.

Ik was even bij Ingrid want ze had Theresa opgehaald en ze wil eigenlijk een lattenbodem die onder de hoogslaper van Theresa past en dan kan ze daar het matras wat ze nog heeft opleggen. Dus ik zeg haar dat ze bij de Caritas veel lattenbodems hebben en best goed kost denk ik niet zo veel. Dus ik heb er gelijk bijgezegd als je nu nog gaat kan je misschien de bodem meelaten brengen als ze bij mij de kast komen ophalen. Vond ze een goed idee. Ze heeft vandaag de ladenkasten van de muur geschroefd en uit de kinderkamer gehaald. Een ladenkast gaat ze gebruilen bij haar zelf maar die ander is misschien wel wat om Jan zijn spullen op te bergen en ik dacht dat hij naast de grote kast past die ik voor hem gepland heb als bureau ruimte. We wachten allebei nog op onze nieuwe verlichting die besteld is.
Ze ging met de kinders naar het Rosenmontag kinderfeest bij Mandl en Theresa kwam bij mij wat uitzoeken wat over haar jas ging dus weer een piraten dame geworden.

Dennis had ook nog een goede vraag gisteren toen hij met Jan belde of er ook grilbestek bij de bbq´s zijn, nou geen idee gaat op het lijstje.
Vandaag de rekening van het grote huis betaald weer een zorg minder. Bedankt aan alle voor de vlotte betaling!!!!
Dan in de middag administratieve dingen, eerst maar eens met de ING chatten, het zijn zulke hufters daar. Ik heb al 2x internetbankieren voor Jan aangevraagd. De latste keer toen we in Nederland waren persoonlijk bij een ING in Leiden. Maar nooit gehoor gekregen of wat dan ook. Kon ze niets over zeggen want dan moest mijn man zelf bellen want over internet ben ik aangemeld en niet hij. Voor een gezamelijke rekening wat ik haar ook zeg. Zegt ze niet iedereen heeft een goede relatie met elkaar nou nee maar die hebben vast geen gezamelijke bankrekening . Verder gevraagd waar Jan´s aangevraagde creditcard blijft 5 dagen hadden ze gezegd en dat was december. Daarna was het in behandleing maar moest ik in het internet bankieren bij correspondntie adres ons adres in zetten want die was leeg wel onze adres gegevens gewoon erin. Dat was niet voldoende. Nu kreeg ik als antwoord geen aanvraag te vinden moest het maar opnieuw aanvragen. Tja wat ik daar nou van en moet vinden.
Dan nog wat papieren van Jan gevonden waar nog een klein bedrag in staat uit te betalen bij overlijden. Hij heeft geen idee of het nog bestaat en heeft ook nooit adres wijzigingen gestuurd. Dus contact gemaakt tegenwoordig allemaal chatten, het bestaat nog en ik kreeg een linkje waar Jan dan zijn adres moest wijzigen want dat ik dat deed kon niet. Dus het linkje gebruikt en het voor Jan gewoon ingevuld. BUREAUCRATIE.
Straks nog een aantal betalingen doen en ben ik voor deze maand weer klaar met de administratieve rompslomp.
Al met al de dag weer doorgekomen en het was heerlijk zacht weer met in de middag een straaltje zon.
Jan nog naar de apotheek gegaan en de toerisme papiertje bij de gemeente in de bus en later nog een keer terug naar de huisarts want hij had zijn papier voor de werkgever niet laten stempelen. Dus die moet ik ook nog inscannen en versturen en dan ben ik echt klaar. Tussendoor een hele berg falafal gemaakt en gebakken en het grootste deel ingevroren en dan vanavond eten we het ook. Want vanmiddag was het al zo laat voor ik eten ging maken dat ik maar een koppie soep en voor Jan broodjes gebakken ei heb gemaakt.