Een beetje klussen

Sonntag 19.März
Ook al was ik wakker vandaag enige moeite met opstaan. Mijn bed was lekker warm, in huis nog kil en het hoosde nog steeds. Croissantjes bakken, en alvast mijn bed afgehaald. Er staat al een was aan dus het begin van de dag is er.
De taart die Ingrid gisteren gemaakt had was heerlijk en zag er ook goed uit. Daarmaa kan ze volgende week voor de dag komen.
Gistermiddag een groot en ernstig ongeluk bij Trautenfels, een Kleinbus en 2 PKW s er waren 5 mensen ingeklemd waaronder een zwangere. Er waren 3 helicopters, ambulances en brandweren uit de omgeving. Urenlang was de B320 gespert en dat met het aanreizen van al dat verkeer naar Schladming voor de opening. Toen Trixi Dominik kwam halen zei ze ik heb op het kleine stukje naar hier 50 bussen geteld. Al die atleten zijn in de hele Steiermark onder gebracht en die komen allemaal met bussen. Ik geloof 127 landen. Er is een omleiding gemaakt over Irdning, Aigen. Waarom moest er ook alweer wat aan Trautenfels gebeuren? Ik kan niet begrijpen dat een handje vol mensen elke keer kans zien om de ombouw van knooppunt Trautenfels te blokkeren waardoor een hele regio wordt getroffen.
Jan en ik hebben de opening gisteren op tv gekeken was erg leuk om te zien hoe enorm enthousiast en vrolijk de atleten waren, er kwamer er dansend binnen. De opening zelf was ook heel mooi met veel acts die door mensen uit de regio werden verzorgd. Dan kwamen er heel veel skiers achter elkaar met fakkels naar beneden en werd het Olympische vuur ontstoken. Ik was eigenlijk heel blij dat ik geen kaarten had gekocht want het weer was om te huilen, het hoosde non stop en echt niet weinig. We zijn net ziek geweest en zitten niet op weer ziek worden te wachten. Ik ben nieuwsgierig wat Jannick gisteravond gedaan heeft bij het RK. Ik kan me zo voorstellen dat hij in de leidingcentrale heeft gezeten.
Gaat net de telefoon was het Trixi dat Dominik vandaag niet komt haar chef had gebeld dat ze vandaag niet hoefde te komen. Ja zo gaat dat hier. Het is ook waanzinnig slecht weer dus op de pistes zal er niet veel loos zijn.
Maar we hebben zat te doen dus heel erg is het niet . Maar ik had dus nog even in bed kunnen blijven. Veel doen kan ik nog niet want Jan slaapt nog en alles wat gepland staat is in de slaapkamer.
Jan kwam er toch bijtijds uit en ik kon de slaapkamer gaan witten, althans de 2 wanden die gedaan moesten worden. Dat is naar tevredenheid gelukt al twijfelde ik eerst. Het is soms zo slecht te zien als je het net gedaan hebt maar na het drogen prima in orde. Dan alles weer op zijn plaats en het bed weer opgemaakt. De wassen vandaag gedaan had er toch met beddengoed ook 3. Het eten was erg lekker BBQ draadvlees op broodjes en salade erop. In de middag kwam Ingrid met taart die we ons ook weer lieten smaken. Sabrina had een jurkje met tule rokje aan, het zag er zo lief uit. Theresa vertrok weer boos want we wilden sport op tv kijken en ze kon dus geen dvd kijken vond ze niet leuk. De brandweer voor de verkiezingen van het commando in uniform met toeters en bellen. Blijf het stoer vinden met zijn 2 medailles. Zo het weekend bijna voorbij en we gaan nu nachtjes tellen tot aan we weg gaan. Dat zijn er nog 13.