Theresa had paardrijles

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Montag 25.Juli
Een redelijk mooie dag met veel bewolking maar wel erg warm en vochtig. Vanmorgen eerst maar eens de groente voor in de vriezer gedaan. Paprika´s en snijbonen. De snijbonen na het snijden even geblancheerd. Dan gelijk het eten voor tussen de middag gedaan. De laatste was weg alles gevouwen. Dan eten ,Theresa en Ingrid aten mee. Opgeruimd en stoffen, Jan had gestofzuigd voor me.
Dan moest Jan alweer gaan werken. Ik de administratie gedaan en betalingen. Dan met Ingrid en Theresa mee naar Ramsau waar Theresa haar eerste rijonderricht kreeg op de Brandstätterhof. We hadden al een beetje rondgekeken en Theresa had het liefst al gelijk een pony uit de stal gehaald. Samen met Oma in de boxen heel veel grote paarden gezien en geaaid (ja jullie lezen het goed Oma heeft paarden geaaid). De extreme angst voor paarden ben ik hier wel kwijt geraakt, ik durf in de buurt te komen en ze aan te raken maar wel met een zeker respect. Theresa heeft absoluut geen angst en wil heel graag een paard. Ingrid heeft een arbeidscollega die daar werkt als lerares en daar mocht ze bij komen rijden op een pony. Ze mocht eerst de pony Oskar borstelen , dan kreeg ze een cap en gingen ze de pony zadelen. Dan mocht ze erop en dat gezicht en het stralen van haar. Eerst voorzichtig wat lopen en dan gingen we een wandeling maken , nog even in de managebak rijden en daar mocht ze zelf de pony laten stoppen en weer aansporen om te lopen. Dan met de lerares ook even draven en dat lachen van Theresa echt schaterlachen en zo hard. Gewoon geweldig.
Aan aanvang zei Ingrid en je mag het paard niet mee naar huis nemen ,want dat wil Theresa heel graag. De lerares ook heel hard lachen.
We wilden na het rijden nog een beetje op de hof rondkijken en een andere arbeidscollega woonde aan de manege maar die was op vakantie zei haar moeder. Het regende maar ondertussen was het gaan hozen. Nou geen droge draad meer aan mijn lijf. Toen ik bij Ingrid uit de auto stapte lag er een plasje water op de grond wat van mij af was gedropen.
Jan was al thuis en even snel droge kleding aan en dan naar Irdning om 2 tip toi boeken op te halen die ik 2e hands gekocht had. Die neem ik mee op vakantie dan heeft Theresa weer iets nieuws om te spelen met de tip toi stift. Een boek over de brandweer en eentje over dinosauriers.

Wat een prachtige foto van Theresa met die cap op!