Barcelona en nog veel meer.

Spanje, Malgrat del Mar

Een dagje naar Barcelona met de trein. We gingen met de metro door Barcelona. We waren in Parc Quell, Creuta del Coll, het centrum, Ramblas, enz.
We zijn ook een dagje gaan ezeltje rijden bij Rancho Mestres. De ezel van Jan schuurde steeds langs de rotsen met Jan´s been ertussen.
We gingen BBQen met stokken met worstjes eraan en Jannick kon er maar niet tussen komen. Er werd traditioneel wijn gedronken en ook Jannick heeft zo gedronken uiteraard geen wijn. We gingen naar Marineland, daar kan je heerlijk zwemmen en zonnen. Er was een dolfijnenshow, een papagaaienshow en een roofvogelshow.
We hebben ook een echt avontuur beleefd, maar niet een die ik nog een keer zou willen beleven. We zouden met boten over de zee gaan en dan een sardinenfabriek bezoeken en nog wat dingen. We zijn aan bord gegaan en het weer sloeg om. Er kwam een hele erge storm en de boten hadden nooit mogen uitvaren. Maar het zijn dure tripjes en uitverkocht dus die wilden geen geld terug geven. Normaal leggen die boten op het strand aan maar dat ging niet dus we moesten naar een plaats met haven en voor we de haven in voeren sloeg de motor af. Het was zo erg dat alle mensen op Jan , Dennis en Malcolm na aan het kotsen waren. De deuren vlogen overal uit en de ravage was groot. Gelukkig is de motor weer aangegaan anders waren we verzopen. In de haven aangelegd vroeg de hostess of we nog naar de sardinenfabriek wilden maar wij en de meeste andere mensen hadden daar geen trek meer in.