ik erger me

Ik erger me

Een bewolkte dag met af en toe wat zon en droog en op het moment 16/17 graden. Er moest op veel plaatsen vanmorgen alweer het ijs van de ramen van de auto´s gekrabt worden.
Ingrid kwam Theresa afgeven, ze ging naar de tandarts/kaakchirurg omdat ze nog steeds een heel dik gezicht heeft en ondertussen alle kleuren van de regenboog. Ze wilde voor vandaag een ziek zijn briefje want zo wil ze niet werken afgzien elke keer als ze moet bukken dan barst je hoofd. Hij wilde het gelijk toch controleren en ze heeft nieuwe antibiotica en de hechtingen zijn er uitgehaald zodat het niet zo erg trekt meer door de zwelling. Ze had al bericht van Jannick gekregen dat hij ondertussen al bij Leoben is , maar dan moet hij vast nog uitladen en dingen opbergen bij het RK in Liezen. Ik had hem gisteravond geproken toen de rust daar was weder gekeerd. Hij vertelde dat ze toch een 70 mensen hadden behandeld veel aan de voeten maar ook andere dingen. Hij vertelde wat een enorme ervaring het is om dit werk in deze situatie te doen. Hoe dankbaar al die mensen waren voor alles en dat ze op elk station eten hadden aangenomen om niet te weigerenen onbeleefd te zijn , doordat ze niet veel eten meer gewend waren ziek werden. Dat hij en de mensen die ook gegaan waren allemaal als ze de tijd er voor hebben zo weer terug gaan om dit werk vrijwillig te gaan doen. Er wordt voor woensdag weer een enorme toeloop verwacht want afgelopen weekend zijn er een 7000 mensen de grens vanuit Servie overgegaan naar Hongarije en daar krijgen ze totaal geen hulp , die zijn dus in voetmars onderweg naar Oostenrijk. De opvang is er klaar voor.
Ook hier is de rust weer terug en de Spaanse chorizo pizza´s staan in de oven. Jan is wat spullen aan het opbergen op de zolder en ondertussen verzameld hij moed om vandaag ook weer aan het werk te gaan na zijn vrije dagen.
Mijn badkamerkasten heb ik al verkocht daar komt morgen iemand voor. Moet er nog eentje leegmaken en nog mandjes voor de nieuwe kasten kopen. Misschien straks met Jan mee naar Schladming en even bij de KIK kijken of die wat hebben. De handdoeken en baddoeken liggen al in de kasten, ik ben nog steeds op zoek naar bijpassende baddoeken want die ik vorig jaar had gekocht hebben ze niet meer. Ik had stapels oude waarvan er al veel naar Jannick zijn gegaan voor als hij met de waterredding brandweer of wat dan ook op pad is. Ik had er nu nog 3 waar ik geen plaats voor had dus ook maar aan Ingrid gegeven. Doordat ik nog niet alle badkamerkasten kan neerzetten heb ik ook geen plaats voor mijn spullen.

Jannick is weer veilig thuis gekomen, met een enorme ervaring rijker. Hij maakt zich erg boos om de verslaggeving en fotos die laten zien met onderschriften hoe dankbaar de mensen niet zijn, door vervuilde treinen achter te laten en dat er tussen het vuil ook speelgoed was. Jannick er is zo veel angst bij de mensen, de politie stapt de trein binnen en ze vliegen gelijk op commando laten alles liggen en staan en worden vaak gelijk in het volgende geloodst. En dat het zo wordt uitgelegd maakt hem erg boos. Hij zei ook de mensen liepen zelfs stiekum uit de tenten van het rode kruis weg om dat ze dachten dat ze nog in Hongarije waren. Later zijn er grote plakkaten opgehangen met u bent in Oostenrijk. Maar je kan altijd alles wat je ziet verkeerd uitleggen als je dat wilt en gebruiken voor een haatcampagne.