Schapen naar de Alm

Oostenrijk, Kleinsölk

Zondag 8 mei
De dag begon met prachtig zonnig en warm weer en ik zat al vroeg buiten. Omdat Jannick gezegd had dat hij rond 9 uur thuis zou zijn maar gewacht met ontbijten.
Samen met hem het ontbijt gemaakt en heerlijk buiten ontbeten. Jannick moest weer op tijd weg want hij moet werken bij de McD. Helaas werd het tegen twaalven helemaal donker en zwaar bewolkt en veel koude wind. Dus opgeruimd en naar binnen gegaan. Maar de ochtend nemen ze ons niet meer af.
Alle was hangt nog buiten en goede hoop dat het straks droog de kast in kan. Alleen de handdoeken doe ik lekker in de droger want ik heb een hekel aan harde handdoeken. Straks nog even ons bed opmaken en dan vind ik het weer goed voor vandaag.
Rondom 15 uur was het donker en koud en regende het maar aan het eind van de middag werd het weer mooi weer. We besloten om naar de McD te gaan om een zazikimenu te halen. We benijden Jannick niet want er stond een rij tot aan de buitendeur en de file voor de Mdrive was lang. Ze waren maar met 6 mensen. Jannick stond zich het .... te bakken.
Maar voor we naar de Mac konden gaan moesten we wachten want de schapen en lammeren moesten worden geladen om naar de alm gebracht te worden. Dat was lachen , Hermi, Hansl, Hannes, Elfriede, Wilfried, Sebastian waren er. Elfriede zat onder het hooi en Hannes maar roepen ik heb niks gedaan. Deed hij ook nog zijn vader (Hansl) na , dat kan hij goed en Hansl merkte niets want die was nog bij de koeien , dus weer lachen.
Er zijn nog 2 hele kleine lammetjes en die konden niet in de trailer want dan worden ze overlopen. Dus die mochten met zijn tweetjes in de achterbak van de jeep. Hannes zei ons al dan komen er zo nog een paar schapen bij dat waren dus Elfriede Sebastian en Wilfried. Maar voor de schapen allemaal weggingen werden ze nog met weiwater gezegend. Toen ze weg reden was het geen gezicht, al die mensen in de auto en dan 2 lammetjes voor het raam.
Ik heb vanmiddag zo lekkere oude heimatfilm gekeken doet me aan vroeger denken want mijn moeder keek ze.Ik kende zelf de liedjes die er in voor kwamen. Lachen toch. Het was een film uit 1957, Heimweh....dort wo die Blumen blühn.
Ik ben toch al lekker nostalgisch bezig want ik lees nu als ebook een boek van Louisa May Alcott, little woman in oud Nederlands Onder moeders vleugels. Mijn moeder had die boeken en ik las ze als kind, later kreeg ik ze maar bij de waterramp bij ons in huis zijn al mijn boeken en dus ook alle boeken die ik van mijn moeder had nat geworden en gaan schimmelen. Het is erg leuk om het weer te lezen en wat me nu opvalt dat als het Nederlands nog steeds zo geschreven zou zijn er minder problemen voor de dyslectische mensen zouden zijn. Ik heb ook nog good wives van haar. In het Nederlands " op eigen wieken" . Je kan ze gratis downloaden bij Bol.com. Ik heb nog een aantal boeken voor niets gevonden, Don Quichot van la Mancha en Decamarone van Bocchaccio en Arendsoog voor 1 cent. Kan nu even vooruit met lezen.

12 mei 2011 07:52 | Door: yvonne Hoi Nicolette goede morgen Leuk via facebook nu ook op je eigen website. Gezellig zo je verhalen en foto,s groetjes Yvonne