Een zeer rustige zaterdag

Oke hier een super trotse Oma. Gisteravond had Theresa haar eerste Tae-Kwondo les. Gelijk volle inzet gevraagd en hoewel ze de op 1 na kleinste en jongste was. De leraar een zeer hoog aangeschreven in de Tae-Kwondowereld. Streng, vraagt veel discipline en inzet maar ook grappig en geeft veel uitleg waarom iets zo is en waarom je een bepaalde snelheid in moet brengen. Hij tolereert geen praten of buiten de linie gaan staan. Hij liet Theresa zich gelijk voorstellen en die was een beetje timide tegenover bijna allemaal grote jongens. Er waren met Theresa erbij maar 3 meisjes op een groep van jongens. Ook de leeftijden zeer gevarieerd en ook trainden er jongens mee die al klasse hoger trainen. Daar kan ze veel van leren. De verbazing was groot dat ze na deze jongen als een van de betere gelijk de oefeningen uitvoerde met veel souplesse en snelheid. Ik zag wel dat die jongens iets aan haar vroegen en ik hoord ehaar antwoorden karate. Dus ik vroeg in de avond aan haar wat vroegen die jongens aan je? Nou hoe het komt dat ik zo goed ben. Na de les had ik aan de leraar gevraagd of ze in de groep kon komen. En hij zei ja onbedingd want ze is goed. Nou dan kan je als Oma m
naast je schoenen lopen. Het was een beetje komische les want de school had d edeuren afgesloten en zijn sleutels passen niet op de afgesloten deuren. hij kon in alle kleedkamers komen maar niet in de turnhal. Hij heeft geprobeerd iemand te bereiken maar helaas. Er is een veldje naast maar hij dorst hen niet met blote voeten op het gras te laten trainen. Dus er is een gang breed genoeg voor 2 rijden van kinderen. Ze werden opgesteld van klein voor tot de grootste achter. Het ging prima met de oefeningen. Ik denk dat ze morgen spierpijn heeft na haar volle lichaams inzet. Bijna 1 1/2 jaar geen sport wel wat geskied in de winter maar ook niet veel. Ze is zelf zeer enthousiast. Ondanks dat Zoe haar had bang gemaakt dat het een heel gemene meneer is en ik haar dan gezegd heeft dat die jaloers is en ze nog nooit daar geweest is. Voor Theresa is het een goede sport die haar ligt en die haar ook uit de schaduw haalt. Bij de karate werd er veel gespeeld en bleef ondanks haar vooruitgang toch bij de jongste klasse zitten. Nu kan ze zich optrekkken aan grotere en in haar ogen grote sterke jongens. Hoewel ze nu al beleefd heeft dat ze respect van hen kreeg.

Vanmorgen al vroeg wakker maar lekker blijven dommelen. Om 7 opgestaan en ik had net het eerste bordje neergezet kwamen ze allemaal al aan. Jannick gaat ze dan wegbrengen als ze alles ingepakt hebben. Daarna gaan Jannick en Meli op de motor naar Spielberg. Jannick gaat daar een nog wat grotere motor proberen want Meli gaat wel achterop met hem mee en dus wil hij wat groter en confortabeler. Daar is een zaak van KTM motoren en die hebben er eentje of meerdere staan. Niet nieuw en tegen een goede prijs. Hij mag het dan gaan proberen en ook met Meli achterop proberen. Ondertussen kijken ze de motor van Jannick aan en vertellen dan hoe het plaatje Vanmorgen al vroeg wakker maar lekker blijven dommelen. Om 7 opgestaan en ik had net het eerste bordje neergezet kwamen ze allemaal al aan. Jannick gaat ze dan wegbrengen als ze alles ingepakt hebben. Daarna gaan Jannick en Meli op de motor naar Spielberg. Jannick gaat daar een nog wat grotere motor proberen want Meli gaat wel achterop met hem mee en dus wil hij wat groter en confortabeler. Daar is een zaak van KTM motoren en die hebben er eentje of meerdere staan. Niet nieuw en tegen een goede prijs. Hij mag het dan gaan proberen en ook met Meli achterop proberen. Ondertussen kijken ze de motor van Jannick aan en vertellen dan hoe het plaatje eruit gaat zien. Wij dus een zeer rustige dag.
Het is zeer zonnig en warm maar ook weer wind.

Wij zijn inkopen gaan doen in Stainach en dan op ons gemak terug naar huis. Rondom 12 weer thuis. Jan heeft zoetjes nodig en nu nergens te koop. Maandag nog even bij de Unimarkt kijken. We hebben heerlijk op het balkon van de grilplaat gegeten. Het was zo tegen half 3 denk ik dat de alarmen gingen , mensenredding. Dan belde Ingrid dat de sandalen van Theresa nog hier waren dus die opgezocht en in de vensterbank buiten gezet. Ik kom boven en de deurbel gaat ik dacht bij mij zelf shit ik heb ze toch in de vensterbank gezet. Dus naar beneden maar het waren Jannick en Meli. Beide gaar van de lange motorrit. Jannick wist te vertellen dat er een parglider is afgestort ergens in Winkl.
Ik ben helemaal gaar en ben nu op bed wat Netflix kijken .

Ergens in Winkl? Hmmmmmm, waar dan?