Treviso

Italië, Venetien

Woensdag 18 mei
Warm , zonnig en in de morgen niet zo veel gedaan maar in de middag naar Treviso gegaan.
Een stad niet zo ver bij ons vandaan en we dachten als het niets is kunnen we eventueel nog naar Padua gaan. Het is nog in het Venetiaans binnenland. We reden eigenlijk gelijk goed maar dan.... probeer maar eens ergens een parkeerplek te vinden want als je verkeerd rijdt is het erg moeilijk omdat het allemaal een richtings verkeer is. We hadden geluk dat we om half 3 daar waren want dan is alles nog dicht en houden ze siesta. Maar dan een Italiaans auto plekje en wij een grote Dacia. Jan kreeg hem er toch in. Dan gaan lopen en we kwamen al snel bij een grote kerk, de San Nicolo. Vandaar langs allemaal seminarie gebouwen en met een omweg kwamen we bij de Dom. Overal op elke hoek van de straat staan vallen voor ratten. Er zijn heel kleine straatjes rond die Duomo en er is een antieke mozaiek vloer te zien. We zijn ook in de Dom geweest en er onder want in de Krypte is een kerk. Als ik het goed begrepen heb is die ouder dan de Dom die erop staat. Rondom de Dom zijn allemaal reli winkels , waar je kerkkleding of kunst of gewoon allerlei kerkelijke dingen kan kopen. Nog allerlei straatjes en gebouwen bekeken en toen we het zat waren weer terug. Nou dat had nog wat voeten in de aarde want Jan dacht zo zonder navi terug te rijden. Ook al zeg ik dat hij niet goed rijdt …...........
Uiteindelijk zaten we echt heel erg verkeerd en ik zei hem om de navi aan te zetten om weer terug te komen. Het heeft nog heel wat voeten in de aarde gehad voor we terug waren. Nog wat inkopen in Jesolo gedaan. We zitten op een schiereiland dus dan hebben we altijd een lange weg met daar langs allerlei supermarken en zo. Het uiteinde is dan Punto Sabbioni. Wij zitten in Cavellino dat is weer voorbij Jesolo Lido. Vanaf Punto Sabbioni is het een half uurtje met de waterbus naar San Marco Venetie.