De zon schijnt weer

Vanmorgen rondom 9 pas wakker, de gordelroos neemt af maar het doet nog steeds erg pijn. Opgestaan en Jan vandaag eerst douchen en dan ik pas. Een beetje kalm aan dan breekt het lijntje niet.
De rotzooi verzameld en een kop koffie bij Ingrid halen. Ondertussen dus 11 uur en Jan is weer begonnen. Ik had hem nog net op tijd voor hij het weer verkeerd in elkaar ging zetten. Ik krijg hem maar niet aan zijn verstand dat de plantenbak op poten staat. Had hij bijna weer de bodem helemaal laag vast gezet. We blijven hoop houden . De zon schijnt , de wind maakt het koud maar de deur kan open staan. Ik was aan het eten maken toen Ingrid met de meiden kwam. Wij ondertussen eten en Theresa tv kijken, Sabrina met haar nieuwe koe spelen. Die neemt op wat ze voor geluiden maakt. Ze roept buh en dan zegt hij dat ook. Ze vindt het geweldig. Nadat wij gegeten hadden vroeg Ingrid zal ik een koffie halen. En ik nou dat is pas verwennerij ik hoef niet eens naar beneden en toen ze weg liep zei ik haar en neem er zelf ook eentje. Dus lachen.Gezellig koffie gedronken en de meiden bleven daarna boven en Ingrid wilde kijken of ze de maaier aan kreeg. Ineens een stank dus ik vroeg aan Theresa heb jij?? Nee Oma ik denk Sabrina. Nou even later was het niet meer te houden.Dus even bij Sabrina gekeken en ja hoor een broek vol. Ingrid moest verschrikkelijk lachen want ik zei haar de deuren staan open en het is boven niet meer te harden. Ik was ondertussen al begonnen met haar schoon te maken en alles gelijk naar de vuilnisbak te brengen. Ingrid heeft daarna de kinderen weer meegenomen. Jan is weer begonnen dus ik moet goed opletten.
In het gemeentemagazin zat een zakje met bloemenkruiden voor de moeders, normaal delen ze rozen uit dus dit een leuke vervanging. Ook stond Jannick weer met naam en toenaam en foto erin. De plaatselijke VIP. (of dorpsgek) Vind ik later op de achterkant bij het overzicht ook een foto met Jannick maar dan bij de brandweer Winkl.
Het internet is zo ongelooflijk slecht en op deze pc krijg ik de knop niet aan zodat ik de telefoon als hotspot kan gebruiken want die heeft goed internet. Ik wacht op een nieuwe pc maar in deze tijden moet je geloof ik op alles wachten, ik hoop einde mei. Ik wacht nu op de auto, op de stoelen, op de voetenbankjes, op de pc, en op het grastapijt. Maar ook de bezorging gaat langzaam Ingrid krijgt luiers voor Sabrina toegezonden, die worden tegelijk in verschillende dozen voor een paar maanden toegezonden. De eerste doos heeft ze al langer dan een week , de andere dozen nog niet in zicht.
Wel heb ik vandaag mijn nieuwe fotoboek gekregen, geweldig mooi en ik ben er weer heel blij mee. Theresa moest uiteraard ook gelijk kijken en deed dat samen met Ingrid. Het blijft geweldig om mijn site als boek terug te zien.
Net moest ik weer boos worden omdat hij weer van alles tegelijk aan elkaar wilde zetten en wat in elkaar zat was niet goed want het was geen gladde rand en omdat er nog een zijkant tegen aan moet kan dat niet. Zegt hij dan haal ik het randje er vanaf maar dan kan niet want dan moet hij de zijkant ook inkorten. Het is net een soort grap hij begint mat een bak van 1 meter bij een meter en als het klaar is dan heb ik een bak van 10 bij 10 cm. Hij heeft dus niet alle planken precies op de gelijke maat gemaakt. Maar goed het is nu 4 uur en we zijn weer een dag verder en ik heb een bodem met verder nog niets. En ik viel net totaal van mijn geloof af want nu snap ik waarom er weer van alles niet past hij heeft bij 2 zijkanten 1 plank te weinig dus ipv de 52 hoog of diep is de plantenbak nu 39 cm. Dus weer alles uit elkaar en wat hij aan balken verzaagd heeft is nu allemaal 13 cm te kort. Hij liep naar de trap met een deel van de bak en ik vroeg hem waar ga je heen zegt hij een stuk eraf schaven en ik neeeeeeeeeeeeee niet dus alles nagekeken en nagemeten en dan is hij ergens 2 planken kwijt geraakt. Ongelooflijk alle planken voor de bak waren op 1 meter alle planken voor de zijkant inclusief staander 89 cm. Hij heeft nu alle planken in verschillende maten. Ik kan nu echt janken had beter het geld gelijk in de kachel kunnen gooien. En nog steeds wil hij niet luisteren.
Jannick is vandaag op zijn motor naar zijn werk , gelijk als hij klaar is met werken heeft hij zijn eerste motor lessen voor de zware motor. Hij moet ondanks dat hij een rijbewijs geeft voor lichte motoren (die hij heeft gemaakt op een zware motor) toch nog 14 uur lessen volgen. En weer ben je 1200 Euro armer.