Gezellige dag

Dienstag 22.November
Een onrustige avond gehad en vannacht wakker. Ik had buikpijn en kon gewoon de slaap niet vatten. Bemerk ik om 3 uur licht aan en licht uit en ik in het trappenhuis gaan kijken en naar beneden want daar hoorde ik wat. Dus heel zachtjes Jannick ben jij dat? Maar nee Ingrid gaf antwoord die ging in het hok beneden opruimen. Ze kon ook niet slapen en had in de avond weeen gehad.
Daarna ben ik maar in de huiskamer gaan zitten een Eggnog met rum erin genomen en dan met de tv aan naar bed maar de deuren ervan gesloten. Dan ga ik liggen luisteren en ja hoor ik ben in slaap gevallen. Was volgens mij wel tegen half 5 of zo. Om 10 uur weer wakker geworden.Tussendoor om half 8 kwam Theresa helemaal blij met haar cadeautje en ze was zo blij want ze had een kaart van sinterklaas met erop Mama kon geen nieuwe vinden Oma kon geen nieuwe vinden maar de Sint heeft er een gevonden. Weg was ze weer en helemaal blij met haar rugtas. Mijn ogen zijn gelijk weer dicht gevallen.
Ik moet vandaag ook nog iemand feliciteren want Bert is vandaag HOERA jarig.
Het valt niet mee als je net hebt ontbeten alweer te moeten bedenken wat we vanmiddag gaan eten.
Ik heb voor Jan maar een diepvriesmaaltijd er uit gehaald en ik drink wel een extra glas water. Ik was even beneden gegaan want ik vond Shaun van Theresa in mijn bed. Edith was er al met Viktoria en Leonie en Theresa was een ochtendje thuis gebleven van de Kindergarten. Dus dikke pret. Na het middageten mocht ik op Theresa en Viktoria passen want Edith en Ingrid gingen bij iemand naar 2e hands kinderboeken en spullen kijken waar Edith belangstelling voor had. Leonie hebben ze maar meegenomen die is nog zo klein die verraad het niet. Ik denk dat ze gelijk nog wat andere inkopen zijn gaan doen. Jan heeft de lamp weer op de juiste plaats aan het plafond gehangen. Ik allemaal kleine klusje, ruitje van de oven, ruitje van de kachel en nog enige van dat soort moet een keer gedaan worden.
Ik heb mijn Adventsstukje zeer eenvoudig gehouden, een klein wit houten serveerblad , wat dennengroen erin en de 4 rode kaarsen in een stukje alufolie erin. Als de kerstspullen van de zolder komen doe ik er nog wel iets kleins als versiering in maar voorlopig tevreden. Nog niet mijn kerstkleed op tafel in de keuken maar mijn gezellig winterkleed met de rode harten.
Het is zwaar bewolkt maar af en toe wat zon en toch werd het weer 15 graden. Om 2 uur vond ik het fris en heb ik d houtkachel aangemaakt is ook gezellig want nu de zon achter de berg verdwijnt is het al vroeg donker .
De meiden hebben lief gespeeld en toen kwamen de moeders terug en met zijn allen koffie gedronken en ze hadden wat lekkers erbij meegenomen. Nu is de rust weer gekeerd en ik heb weer erg trekken in mijn buik. Ik weet het nog zo net niet. Zou mooi zijn als het dan morgen komt want vandaag is Bert jarig en donderdag Randy dus morgen is het nog vrij.