Helaas geen goed nieuws

Oostenrijk, Salzburg

Ik ben vanmorgen vroeg met de bus naar Schladming gegaan omdat ik met Jan mee wilde gaan. Ik was te vroeg maar dat gaat niet anders als je met de bus reist dus gewoon gezellig bij hem zitten kletsen. Hij heeft mail in het ziekenhuis gekregen wist niet dat je een kaart kon sturen zo via het ziekenhuis , alleen ze geven de mail zonder de kaart met alleen het linkje. Dat vind ik wel dom.
Dan werd hij opgehaald met een rolstoel die ook in het rolstoelbusje ging en dan op naar Salzburg. De dikke mist ging over in de sneeuw en je kon niet zien waar de grens lag dus je keek tegen een wand wit aan. We kwamen goed in Salzburg aan en daar bleek dat hij niet werd overgeplaatst maar ze hem voor een onderzoek hadden aangemeld. En ik had dus al een ticket voor de bus en een hotel geregeld voor mezelf. Dus ik voelde me grof weg genaaid. Ik had ruimschoots de tijd om alle papieren en uitslagen van de onderzoeken in het busje te lezen dus wel heel veel wijzer geworden. Ze gaan er altijd maar vanuit dat je niet weet wat er staat.
Jan krijgt wel nu een medicament erbij die het plakken van die bloedlichaampjes moet tegen gaan. Dat had ik al tegen Jannick gezegd dat hij dat eigenlijk zou moeten krijgen en toen werd Jannick boos op me je moet niet alles geloven wat op internet staat . Maar ik zoek gewoon meestal op het soort afdeling waar het onder valt bij een universitair ziekenhuis en zoek dan onder de ziekte en daar kan je altijd alles vinden wat je wil weten . Sommige medicijnen zijn gewoon duur en schrijven ze niet graag voor. Ik had al uitgevonden dat als ze een stent zouden plaatsen het zeker zou moeten omdat een stent net een sneeuwschuiver is die dan alles in de aderen los maakt en je dus juist slagaanvallen krijgt. Ik ben niet zo dom als ik eruit zie. Dan in Schladming terug heb ik ze gezegd dat als hij alleen maar moet wachten op Reha of wat dan ook dat hij dat ook thuis kan doen. Ik heb later voor het eerst een fatsoenlijk gesprek gehad met een arts daar , ik denk dat het zelfs nog een assistent arts was. Ze willen een 72 uurs ECG van zijn hart maken omdat ze het flimmeren willen proberen vast te leggen. Omdat als het hart flimmert die rode bloedlichaamjes daar gaan klonteren en hij opnieuw aanvallen krijgt. Ok dan blijft hij daarvoor maar ze konden niet zeggen wanneer. Ik hem gevraagd om het dieet van Jan op te heffen want Jan voelt zich dood ongelukkig eronder maar nee zo lang hij daar is krijgt hij dieet.
Vandaag is ook duidelijk geworden zoals Jan er nu voor staat is hij in zijn laatste fase van zijn leven aangekomen en het wachten is op de definitieve aanval. Dat komt hard aan en dat was meer slikken dan ik wilde. Ik heb daarom ook gewacht met mijn blog plaatsen tot ik iedereen gesproken had die het moesten weten voor ze het op een andere manier onder ogen krijgen. Dat alles valt niet mee. Ook in het ziekenhuis aangegeven dat hij geen reanimatie of andere maatregelen wil om in noodval hem weer terug te brengen dat kon Jan ook bevestigen. Jan is een nuchtere man die alleen maar angst heeft om als een kwijlende man of als kasplant te moeten leven. Zo denk ik ook voor mezelf er over maar nu het moment supreme daar is toch alles meermaals doorgesproken of hij nog steeds zo denkt en wat hij wil. Je kan een normaal gesprek voeren over deze dingen je moet alleen niet later vragen of hij een gesprek gehad heeft want dan weet hij het niet meer. Hij kan nog steeds lachen en gek doen. Je ziet niets en als je het niet weet denk je gewoon Jan.
Hij heeft vele aanvallen gehad en heeft ook op meerdere plekken in zijn hersenen schade. Zijn hals slagaders zijn beide voor 70% dicht en zijn bloedplaatjes klonteren . Zijn hart is beschadigd en in zijn Longen heeft hij ook littekens dus de vraag is had hij echt longontsteking of was dat het gevolg van een longen infarct. Dat kan je schijnbaar niet zien op dat moment. Dat is de reden dat hij ook nog niet geopereerd kan worden . Maar als hij over 3 maanden nog hier is en zijn bloed niet meer klonterd dan kan er misschien een operatie in Salzburg plaatsvinden.
Voor ons allen is de wereld ingestort, onze wereld met elkaar.

I

Ik wens jullie veel sterkte en denk aan jullie

Marjanne 2018-01-26 12:13:50

Sterkte. Ik leef met jullie mee.