Goed gevoel

Oostenrijk, Aich

Vanmorgen rond 8 wakker en opgestaan, slaap weer een stuk beter. Nog tijd om eerst koffie met Ingrid te drinken. Dan heeft Jan mij afgezet bij Andrea van de Gräfin. Die heeft me alles laten zien en daarna een poosje koffie gedronken en gebabbeld. Alles rond en ik het is goed dat ik het flexibel ja en nee kan doen. Dus zij stuurt me een berichtje en ik zeg ja of nee . Dan Jan gebeld of hij nog in de buurt was en ja dat was hij . Anders had Andrea me ook terug willen brengen. Als ik niet kan of er is veel te doen wil Ingrid ook wel bijspringen. Dan samen met Jan aan brood met Frankfurters en vanavond willen we aan de kaasfondue. Na het eten kwam Jannick even koffie drinken . Die heeft ook al iets voor Ingrid voor een paar uurtjes in de week bij bekenden van hem. Iemand met wie hij werkt daar de zus van heeft een hotel maar komt prive thuis nu niet aan alles toe . De collega springt zijn zus in het hotel bij en Ingrid zou dat dan bij haar prive doen dan. Zo gaat dat hier als je ergens bij hoort .
Jan nu aan het stofzuigen en Jannick heeft nog vragen over zijn nieuwe deurbelsysteem daar moet Jan zich even over buigen. Zo gaat het dus ook thuis.
Het is prachtig mooi weer en droog, het vriest overdag een paar graden maar in de zon loopt de temperatuur behoorlijk op maar zon weg en het zakt gelijk naar onder. Er worden nu ´s nachts temperaturen van rond de minus 15 verwacht .Op het moment gelukkig geen wind. De wegen zijn goed begaanbaar en we hebben nog steeds heel veel sneeuw. Op de pistes is het druk en zo lang die niet naar hun verblijven gaan is het op de straat rustig. Je ziet in de morgen ook de ene na de andere bus op de 320 voorbij komen allemaal naar de pistes.
Gisteren kreeg ik de kerstkaart van Anja en Rob weer een aanwinst voor mijn tentoonstelling. De laatste die ik ooit kreeg was van Angela die op 1 februari binnen kwam en echt op de normale tijd voor kerst verzonden. Dus deze is nog niet eens laat! Gisteren had Theresa inderdaad weer haar skidiploma erbij gezet . Toch altijd een gezellig gezicht al die kaartjes en dingen die zo binnen komen. Ik heb nu geen pretparkfotos van de vakantie meer staan of hangen.
Ik had diepvries snacks besteld want op 20 februari zou Marco weer onze route rijden. Die belde gisteren of hij de 24e januari al mocht komen dan heeft hij een vreemde in de route maar komt wel bij ons dan in de buurt. Dus dan kunnen we weer snacken. Ook heb ik deze keer een 2 1/2 kg zak met boerenkool bullets erbij. Als hij veel vraag heeft naar een speciaal artikel brengt hij het mee. Dat was dus nu boerenkool en ja dat vinden wij ook lekker en praktisch die bullets je neemt wat je nodig hebt. Je kan ook boodschappen uit Nederland mee laten nemen maar dat vind ik nog wel erg prijzig maar als je echt heel graag iets wil. Dan heb ik altijd Annemarieke nog (ja toch) die het voor me meeneemt als ze komt en dat is dit keer in maart.
Jannick had gisteren taxi gereden tot half 12 en toen ging zijn Bereitsschafthandy moest hij voor zijn normale werk aan de gang. Werd vannacht en dan naar huis. Dus die sliep tot de middag. Ze weten bij de taxi dat Jannick weg moet als zijn gewone werk belt. Ja alles draait hier om flexibel zijn dan kan er veel. Gasten komen en gasten gaan maar het werk daarna blijft altijd bestaan. De hele drukke tijden moeten nog komen de Energieferien vooral als de Weners komen , de Nederlandse krokus/voorjaarsvakantie en de andere landen vakanties. Dan als laatste de pasen. Dan stort alles in en gaan de mensen thuis aan de gang of op vakantie , gaan de bedrijven in de revisie enz. Tot het zomerseizoen met het voorseizoen begint.
Hiephiep hoera voor Pepijn.

Onze kerstkaart ook op tijd verstuurd. Ik zeg maar zo, beter laat dan nooit. 😀 Groetjes.

Anja 2019-01-19 18:45:33

Maak je lijstje maar alvast! 😉