Leedvermaak

Oostenrijk, Kleinsölk

Zondag 31 juli
Begon de dag wat nevelig maar het werd al snel mooi weer. Heerlijk op het balkon gezeten tot het middageten. Met zijn drietjes middageten gedaan daarna ging Jannick weg want hij had proeven af te leggen met zwemmen. Jan en ik zijn in Ramsau gaan wandelen. Het was vrij warm en zonnig. Kwamen we voorbij Hannie moesten we uiteraard binnenkomen en wat drinken. Ze vertelde dat van een van de grote boerderijen daar in de omgeving aan haar waren komen vragen waarom wij weggegaan waren. Die mensen waren woedend en hadden gezegd als we dat geweten hadden, ze hadden nog een huisje vrij bij hen. Jammer maar toch kriebelt het wel weer. Kreeg een erg lekkere kruiden schnaps en ik proefde er zoethout en kruidnagel in. Dan weer terug gaan lopen. We kwamen langs Haus Helga en het verheugde me om te zien dat de trots van de familie “de prachtige boompjes” er verschrikkelijk uitzien. Van 2 is bijna niets meer over en de anderen zagen er ook niet goed uit. Het oude huisje van Maria is ook door hun opgekocht en alles rondom is weg en gewoon een graslandje Ik denk dat Maria zich omdraait in haar graf als ze weten zou dat zij het gekocht hebben. Het waren tenslotte aards vijanden. Hij mag het verbouwen en weghalen maar hij mag er niets nieuws neerzetten. Dus veel heeft hij er niet aan. Ze hebben nauwelijks gasten sinds wij weg zijn en ook dat doet me deugd. Heerlijk om te zien dat het duidelijk is dat wij daar niet meer zijn.
Beetje gemeen maar mijn hele dag is er door goed.

31 juli 2011 15:38 | Door: Annemarieke Beter leedvermaak dan geen vermaak! ;-)

molenaar.ruesink 2017-05-07 13:00:18

31 juli 2011 16:53 | Door: Danielle Lieve Nicolette, Leedvermaak is het mooiste vermaak, zeggen ze. Geniet er maar van. Verder heb je een paar akelige berichten. Weet dat ik met je meeleef en aan je denk. Als je eens hulp nodig hebt, laat me het dan weten. Ik wens je veel sterkte bij alle beslissingen die je zelf moet treffen. Jammergenoeg kan niemand je daar bij helpen. Halt die Ohren steif Dirndl. Groeten en liefs, Danielle