Laatste dag 2019

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

De afgelopen 3 jaar waren onmenselijk zwaar met als kroon 2019. Ondanks alles kunnen we 2019 met een goed gevoel , vol dankbaarheid afsluiten.
We mogen hoop hebben dat 2020 ons nog meer brengt en geloven allen vast daaraan.
Wij wensen aan allen een gezond en gelukkig 2020

Laat het oude jaar
eens wapperen in de winterwind
Zodat je er zeker van kan zijn
dat er een fris nieuwjaar begint

Vanmorgen werd ik wakker van de wekker en die zit op mijn telefoon en die zat ergens in en stopcontact. Dat was een rondje zoeken voor ik hem uit kon zetten. Dan ben je gelijk wakker want het was best frisjes.
Ingrid kwam zeggen dat de ouders van Zoe toch zelf rijden dus we hebben een kwartiertje langer thuis.
Dan nog even met Jannick getelefoneerd of ik het goed had met waar we heen moesten en hij kon me gelijk zeggen wel of geen sneeuwkettingen. Hij had de Ramsauronde vandaag. Dan op weg met Theresa en mooi op tijd bij de Ritis Oostzijde. Zo lang geleden dat we daar waren. Jannick nog een tienerknaapje. het is er nog steeds mooi en op een dag als vandaag volle zon , blauwe lucht en prachtige sneeuwwereld. Het deed me denken aan vroeger hoe vaak moesten we Jannick brengen en nu staan we daar om Theresa af te leveren. Die kwam in de aanvangergroep omdat het haar eerste keer bij de vereniging was. Ze was met haar grote vriendin Zoe in dezelfde groep en Cato was haar trainer. Ze ging samen met Zoe steeds de sleeplift in en ze kwam met dolle pret steeds naar beneden springen ober de heuveltjes en skiend tegen de kanten aan. We lieten haar met gerust hart achter en gingen bij de Lidl in Schladming boodschappen doen. Dan weer terug omhoog en op het terras gaan zitten naast de Piste . We konden haar goed zien en genoten in de zon van alles.
Dan was ze klaar en ze is ingeschreven voor haar allereerste echte wedstrijd. Zondag in Mössna in de Großsölk . Een Riesentorlauf met 2 doorgangen bij de Stockerfeldlift.
Thuisgekomen was het tijd om beslag te maken voor de oliebollen ondertussen een film kijken. De oliebollen zijn super geworden en dan kaasjes en stokbrood op tafel . De stokbroden waren vandaag 55 cent bij de Lidl en het blad met kaasjes ook met veel korting dus we dachten ach waarom niet. De laatste lichtjes aan en straks ook de kaarsen- Maar eerst nadat we hadden gegeten ben ik gaan douchen want na het bakken zelf een soort oliebol. Nu genieten van de concerten die ze uitzenden oeroud maar wel lekkere muziek , we hadden eerst Paul Simon en nu Rolling stones .
Voor vandaag neem ik afscheid, doe allen voorzichtig . geniet van de avond en we treffen ons morgen weer hier.