Wintersport naar Obertilliach

Oostenrijk, Obertilliach

We gingen van 20 februari tot 1 maart op wintersport naar Obertilliach in Oostenrijk. Jannick doet al zo lang zijn best bij de langlaufvereniging Gouda dat ik dacht dat hij het nu maar eens in de praktijk moest gaan brengen. We gingen met een bus van Joytours en we sliepen op Gasthof Unterwöger. Ik had samen met Jannick een hele mooie ruime kamer en het was een echt mooi hotel . Er was een sauna, kleuren cabine, zwembad enz. Dus ook dat was voor Jannick het einde. We kregen erg lekker te eten en in de avond was er meestal wel iets te doen..Er werd dan ook muziek gemaakt erg mooi en gezellig. We zaten met de zus van Yannick Noah de tennisser en haar man en het gezin in het hotel . Ik had haar gezegd dat ik grote fan van haar broer ben. En ik dus zo op dde naam Jannick was gekomen maar dan geschreven met een J van Jan en Nicolette. Ze vond dat erg leuk. Obertilliach is een Oost Tiroler dorp en staat geheel onder monumentenzorg. Er zijn zonnige pistes en loips voor de deur.. Ik had Jannick aangemeld voor de langlauflessen en later ging hij ook naar de snowboardlessen. We gingen er ook samen op uit op de langlaufskies dus geen verveling. Hij kon al zijn energie kwijt. Als we dan in de middag thuis kwamen gingen we nog naar de sauna en zwemmen.
We zijn een dag naar Sexto in Italiehet Fischleintal gegaan om te langlaufen. Het was zo warm dat het water in stromen door de loipen kwam. Het was er wel heel bijzonder en mooi. Een dal geheel omgeven door bergen dan die sneeuw en de strakblauwe lucht erboven. Het was deze week caranval dus we hebben ook de optocht gezien.
Jannick was te goed zei zijn leraar Virgl en die is dan apart met hem gaan langlaufen en heeft hem ook skating bijgebracht. Hij zei dat als we teug kwamen in Nederland we iets moesten zoeken om zijn talent te ontwikkelen. Ook zei hij dat er ook een mogelijkheid was om in Oostenrijk te blijven. Maar dat zag ik nog even niet zitten en Jannick ook niet want hij is nog graag bij Mama.
Het snowboarden ging ook lekker al is hij als kamikazepiloot een enore ravage aangericht. Hij ging onderuit en schoot door in de netten maar daar hadden de mensen hun skies tegen aangestald wat eigenlijk verboden is want die netten zijn juist om mensen te vangen. Die skies vlogen allemaal door de lucht. Hij had zich dus ernstig kunnen verwonden. Ook al vonden de skiers van niet vanaf dat moment werd in de gaten gehouden dat er geen skies gestald werden. Maar we hebben dus een enorm fijne week gehad.