tevreden

Oostenrijk, Kleinsölk

Montag 27. Jänner
We waren wat later wakker en net toen we klaar waren met douchen kwamen Theresa en Ingrid.
Theresa wijst altijd naar ons pepermunttrommeltje en vraagt dan Kekse? En ik nee Theresa en maak dan het trommeltje open en dan moet ze even snuiven. Nu was ze zo ver dat ze wat wilde proeven dus ik een hel klein stukje eraf gebeten en aan haar gegeven. Nou dat viel toch goed want ze zei hmmmmmmmmmmmmmmmm en wees op het trommeltje en wilde meer. Ze eet echt van alles, een augurk en salade niet de dingen die kleine kinderen graag eten.
Altijd gezellig als ze langs komen, we zouden eigenlijk naar Schladming gaan maar het sneeuwde nog en Ingrid wil kijken hoe het morgen is met het weer. Toch klaarde het vandaag snel op en de zon ging zelfs schijnen bij een 3 graden. Helaas werd het weer donker en bewolkt en om 14 uur zaten we weer in het donker en sneeuwde het opnieuw.
Ik weet ook niet of het verstandig is om morgen te gaan want morgen is de Nachtslalom in Schladming en daar komen toch ook altijd nog een 50.000 bezoekers. Jannick doet dan ook morgenavond dienst bij de Katastrofeschutz van het RK- Hij is dan Mittwoch deels vrij en kan later naar zijn werk. Want daar hebben ze het ook heel druk met de boekingen die binnen komen.
Ik had vanmorgen weer wat Internet en dacht even mijn Mail kijken en ik had een fijne Mail van Corrie die ik al heel veel jaren niet meer gezien heb en ook niet gesproken. Het is altijd fijn om mensen terug te vinden die je om wat voor reden dan ook uit het oog bent verloren.
Het middageten gemaakt , eenvoudig maar lekker, sperciboontjes, gekookte aardappeltjes en schoudercarbonade. Gelijk aardappellen voor morgen meegekookt en ook nog carbonade voor morgen. De zelfgemaakte Kürbissuppe was helaas al op daar hebben we de afgelopen dagen van gegeten. Gisteren had ik ook nog Schweinschnitzel mit Kürbiskerne gepaneerd .
Dan was het tijd om te soppen , vandaag de toilet en de douche, ik had ook nog een was en omdat ik vrijdag niet gedweilt had heb ik dat ook nog maar even gedaan toen Jan klaar was met stofzuigen. Dus nu tevreden faulenzen en Jan is weer naar zijn werk .