Heiligenabend

breng hem
naar iemand toe
die mij dierbaar is

Het blijft een moeilijke tijd , ik kan de feesdagen niet meer los zien van verlies en verdriet. Het maakt dat de hele decembermaand moeilijk blijft.
Ondanks dat er vele jaren ook hele fijne dingen in de decembermaand waren voelt het verlies groter . Mijn eerste kind een zoon kwam op de wereld en met kerst eindelijk thuis en konden we familie zijn. 2 Jaar later nog een zoon en ook al lagen we nog in het ziekenhuis met kerst het was geweldig. Leven en dood liggen dicht bij elkaar . Het leven genieten probeer ik elke dag , het herdenken is vooral in deze periode zwaar.

Vanmorgen eruit om samen met Jannick Theresa naar haar skiles te brengen. Voor we terug gingen zagen we haar huppelend aan de hand van de lerares naar de gondel gaan. Vandaag ook voor het eerst heel erg mooi weer en een blauwe lucht met zon. Wel vroor het nog een paar graden wat voor de over gebleven sneeuw beneden wel goed is.
Dan de laatste poets en de was doen. Ingrid en Jannick kwamen met Sabrina nog even koffie drinken. Alles op zijn tijd en geen stress.
Nu is Jan met Jannick , Theresa gaan ophalen. Dan gaan Ingrid en Jannick samen met Theresa hun boom versieren en aan het Heiligenabend eten.
Ze gaan om 16 uur naar de kinderdienst in de kerk. Ik wil wat later samen met Jan aan het feestmaal en dan samen van de avond genieten. (hoewel ik denk dat Theresa het niet meer uit houdt dat er pakjes onder de boom liggen.)
Ik besluit pas later of ik wel of niet naar de kerk ga .
Ik voel me wel heel veel beter maar fit nog niet maar geen koorts meer en voel me ook niet ziek meer. Kan dus ook genieten van alles wat komen gaat.
Fijne avond allemaal , en fijne dagen die erna komen.