mooi weer, slecht weer, van alles wat

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Sorry Erna en Manfred , ik ben jullie verjaardagen vergeten. Als nog gefeliciteerd.
Ik schaam me diep. Maar troost je ik zie kans om mijn eigen verjaardag ook te vergeten.

Ik schreef pas dat we in de verzekering , uit de verzekering , toch in de verzekering en nu was uit Nederland de brief gekomen dat we in Nederland zijn uitgeschreven. Dus nu moeten we ons opnieuw aanmelden (wat we toen al wilden doen ) fijn dat ze in Nederland 5 weken achter lopen. We worden wel met terug werkende kracht verzekerd maar het is wel steeds balen en veel papierwerk en tijd.

Jannick is vandaag met de mountainbike gevallen en het zag er lekker bloederig uit. Hij is terug gekomen , heeft het schoongemaakt en het bloeden gestopt en is weer verder gegaan met mountainbiken en dan nog lopen. Jan is de tweede keer meegegaan.

Vandaag zijn de gasten aangekomen die gisteren zouden komen. Braaf wachten en toen ze om 21 uur er nog niet waren naar Wenen naar de eigenaar gebeld en toen kreeg Jan te horen dat de gasten de volgende dag komen. Ik baal daar heel erg van want als ze dat weten waarom bellen ze ons dan niet even dan hoeven we niet thuis te zitten. Nu moest er vandaag weer thuis worden gebleven. Ze kwamen pas om half 6 dus het kostte ons 2 dagen. Ze zijn ook niet allemaal aangekomen want het andere gezin komt pas morgen.

Vandaag kwam de uitnodiging van de NSV voor Jannick om op trainingsstage in Idre in Zweden te gaan.
Maar doordat dit zo laat komt en het hoogseizoen is zijn alle betaalbare vliegtickets al weg en er zijn geen treintickets meer te krijgen. Ik heb omdat ik voor 30 mei mijn treinpunten moest inwisselen zelf een treinticket om naar Nederland te gaan als ik het geweten had al was het maar ongeveer had ik het voor Jannick kunnen gebruiken. Het is van 2 tot 12 augustus en ik heb een ticket van 7 tot 13 augustus. Helaas niet omwisselbaar. Er zijn geen tickets meer te krijgen. De anderen wonen in Zweden en Ilonca is met haar ouders op vakantie in Zweden.
De totale stage komt op minimaal 800 euro en dat gaat ons budget echt te boven. Hij krijgt nog wel wat geld door te werken maar dat heeft hij nodig als de Europa Cup 1 eind november in Idre wordt gehouden. Want ook dan is er een trainingsstage vooraf. Ook dan kunnen we pas laat boeken want je weet niet of de wedstrijd door gaat, als het niet doorgaat wordt het naar een andere plaats in Europa verplaatst. Want wij kunnen het gewoon niet meer opbrengen.
Het ziek zijn van Jan heeft het afgelopen jaar er flink in gehakt.