Hitte voorbij

Vanmorgen vroeg wakker en merkte gelijk dat het koeler was. We rillen van de kou want het is maar 19 graden.
Annemarieke we zijn tot nu toe verschoond gebleven van dat verschrikkelijke rampenweer. Wel al enige malen zien hangen en we weten maar al te goed hoe het is de afgelopen jaren genoeg keren in de buurt en aan de lijve ondervonden. Ja Saalfelden Hinterglemm is erg getroffen maar in principe een soort vloedgolf schade maar dan is het voorbij. Dan hebben we het hier al ernstiger gehad-
Vanmorgen kwam Jannick met de kinderen. Theresa ging squla doen en Papa koffie drinken en Sabrina lief doen.
Ondertussen zijn Ingrid en Jannick aan het werk vandaag staat een raam dichtmetselen van de pelletopslagruimte. Als het weer het toelaat en de tijd een drainage aanleggen aan de voorkant van het huis. Er ligt een watertank onder de grond maar er is geen drainage schijnbaar. Als die erop aangesloten wordt hebben ze met een pomp een goede watervoorziening om de tuin te kunnen bewateren. Nu Jannick een bagger heeft zo veel mogelijk de grondwerkzaamheden doorvoeren.
Hij heeft het raam goed dichtgemetseld zo leer je nog eens wat.
Toen mijn middageten klaar was Sabrina afgegeven aan Ingrid want die werd helemaal gek bij het zien van ons eten en ze mag het niet. Dan samen met Jan Himbeerenknödel gegeten. Ik had nog nooit Brösel gemaakt en die was ook goed gelukt. Daar rol je de Knödel in als je het uit het water haalt. Een knapperig laagje van paneermeel en suiker geroosterd. een schaaltje beneden gebracht en wij hebben er nog een paar voor vanavond. Na het middageten zijn we naar Stainach gereden om wat inkopen te doen. Het was bijna 3 uur en dan gaat de Landena dicht maar we waren nog net op tijd en het was nog superdruk ook. Ook al is het vrijdag een goede oogst meestal is er niet veel op de vrijdag al die pensions die de auto volladn voor het weekend maakt dat het snel leeg is. Dan naar de Hofer en daarna naar de Penny. Op de heenweg was er enorme file want aan de andere kant van Srainach was schijnbaar iets gebeurd op de B320 dus met omleiding moest alles terug op de B320 geleid worden maar toen we terug gingen was het opgelost. Het is het hele weekend een heksenketel want het Andreas Gabalier Concert morgen met 40.000 verkochte kaartjes en vandaag op de Planai de fandag met hem.
Morgen komt Dominik weer dus ook dan is het voor ons weer wat te doen.
Het was in de middag nog aardig warm en het duurde toch nog tot het einde van de middag dat er druppels vielen maar het zet nog niet echt zoden aan de dijk.

Een foto van een lachende Sabrina die op de Tablet van Theresa op de piano mocht spelen.