Ja ja en weer een eerste plaats

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Vandaag moest ik weer aan de bak. De klassieke wedstrijd stond op het programma. Ik voelde me erg goed. Ik had een goede startpositie en kon als eerste in de loipe komen. Ik ging heel hard en klassiek ligt mij. Ik ben superblij en mijn ouders ook. De buit is weer binnen opnieuw een eerste plaats op het NK. Mijn 2e medaille is binnen.
In de middag ga ik met de backcountry/X adventure mee. Ik houd van extreem. Ik krijg heel korte skietjes en snowshoes in de rugzak. Als het te stijl is kan je omwisselen want op deze skies kunnen geen stijgvellen. En als je gaat afdalen ruil je weer om. We hebben ook groene pistes gezien en je mocht zelf beslissen hoe je wilde afdalen. Dus heel snel ja heel harddddd.
Bij thuiskomst snel eten want we gingen rödlen op de Hochwurzen. We reden met heel veel autos weg bij het stadion want we gingen met 45 mensen. Het is een baan van 8 km en we gaan met de gondels naar boven. Dan gaan we eerst wat drinken (sommige moesten zich eerst moed indrinken) in het restaurant en dan met de sleetjes allemaal op een groepsfoto. Dan kregen we het startsein om te gaan. Het gaat best hard en we hebben heel erg gelachen. De meeste gingen met zijn tweeen en dan viel de achterste eraf. We kwamen allemaal moe en voldaan beneden aan. Dit is een happening die volgend jaar er weer in mag. We kwamen best laat thuis aan en morgen heb ik de combi wedstrijd.