Ik blijf op de Ruhestand

Freitag 28.Juli
Vanmorgen mooi normale tijd wakker, ochtend ritueel. Jan heeft het bed afgehaald, en ik 2 wassen vandaag gedaan. Omdat ik niets meer in huis had van groente eerst samen met Jan naar de Billa. Eten gemaakt en terwijl wij aan het eten waren stond Theresa naast ons. Ik mocht van Mama naar boven want Mama kan de oven niet meer gebruiken en ik kan niet eten. Ik tegen haar ja maar Oma heeft niets voor je dus brullen. Ik kon haar wel salade geven en komkommer en ik had nog vlees van gisteren dat wilde ze wel. Daarna wilde ze met mij in de slaapkamer een dvd kijken dus heeft Jan het voor haar er in gedaan en Oma heeft zich omgedraaid en sliep 2 uur.
Jan weer naar zijn werk.
Jannick was vandaag voor dag en dauw al weg naar Lebring voor de brandweer. Nadat hij thuis was gekomen was hij gaan slapen. Ingrid heeft het hele terras eruit gehaald. Jannick is nu de Bagger gaan halen. De hele dag mooi weer met 24 graden maar in de middag werd het steeds donkerder en het is nu zeer winderig en het voorspeld niet veel goeds. Afegelopen maandag was de brandweer hier in Gröbming ook al met pomp werkzaamheden bezig. De nieuw gebouwde gebouwen bij de Billa stonden in het water. Een deel is nog maar pas bewoond. Ook ergens anders waren er problemen door water. Jannick heeft speciaal ook bij ons beneden de muren nog eens gecontroleerd en vooral het deel wat hij zelf nieuw heeft aangelegd op de bodem van het Pellethok. Maar ziet er allemaal goed uit. Ik heb ook nog nooit muf od vocht geroken. Maar wij zijn ook het laagste punt hier en tegen een hang dus je weet maar nooit.
Dominik komt een paar weken niet hij is schijnbaar naar zijn vader . Wel verwarrend voor hem als hij 1x per jaar naar zijn echte vader gaat en hij de nieuwe vriend van Mama Papa noemt.
Theresa is nog hier , een boterhammetje gegeten met vlokken dan zegt ze Oma maar ik wilde hagelslag waar op Jan haar zei dit zijn vlokken en is ook chocola en we hebben geen hagelslag meer. Verwende donder. Ze mag tot half 8 blijven en dan moet ze naar beneden.