trainerproblemen

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

12 september
Vandaag voelde Jannick zich niet lekker. Waarschijnlijk komt het van zijn oren. Dat is heel vervelend want volgende week moet hij geopereerd worden.
Op school ziek gemeld bij zijn mentor geen probleem. Ziek gemeld bij zijn trainer en laat dat nou een probleem zijn. Die vond dat Jannick maar gewoon moest komen. Ik vond dus van niet dus om half 3 bij de school op de trainer gewacht. Zelden zo’n ……… van een man meegemaakt. Valt niet mee te praten.We hadden dus gelijk vanmorgen naar de huisarts moeten gaan en omdat we dat niet gedaan hebben moet Jannick trainen en ook legt hij alles verkeerd uit want Jannick had door de telefoon gezegd dan denk ik dat ik je morgen wel spreek. En dat wees er volgens hem op dat je dan niet ziek bent. Ook viel hij mij en Jannick opnieuw op ons taalgebruik aan , mij dat ik onvoldoende Duits spreek en Jannick dat hij geen Duits thuis met mij spreekt. Ook zei hij dat we terug naar Nederland moeten gaan daar is alles beter. Geen idee hoe hij daar op komt maar er zijn binnenkort verkiezingen en we weten wel een partij om op te stemmen voor hem. De afgelopen weken zeikt hij steeds over het gewicht van Jannick want hij vind Jannick te zwaar. Hij zei letterlijk tegen mij dat Jannick de hele dag loopt te vreten en alleen zoete limonade drinkt. Nou drinkt Jannick alleen heel veel water,thee en koffie zonder iets. We eten heel gezond en we hebben uitgerekend dat Jannick te weinig calorien binnen krijgt. Hij snoept niet en wij ook niet want wat niet in huis is kan hij ook niet eten. Ook zei hij dat zijn kamergenoten hadden gezegd dat hij de hele avond toen hij in het Heim woonde at. Ik werd daar erg boos over. Hij is erg oneerlijk tegen Jannick en ik heb de trainer al meerder keren op leugens betrapt. Verder als je niet weet dat het hier normaal is om gelijk naar een arts te gaan en daar een geschreven brief mee te krijgen met hoe en wat en verder. Niemand die je dat verteld.
We zijn gewoon weg gegaan naar huis.
We hadden Duitse les van Barbera en we besloten om te spreken over hoe de zaken geregeld zijn in Oostenrijk. Ze zei dat ik prima Duits spreek dat ik goed te volgen en te begrijpen ben en dat het aan de trainer ligt dat hij mij niet wil begrijpen.