Alles zat mee vandaag

Marokko, Tanger

Vanmorgen bij vertrek accepteerde de bewaker zonder gemor de 20 MAD. We gaven hem daarna nog een handjevol losse dirhammunten.
We reden over de kustweg naar de haven, waar we om kwart voor elf aankwamen. Bij het loket van Trasmediteranea stond aangegeven dat de eerstvolgende boot om 11.30 u zou vertrekken. Die halen we dus niet, dachten we.
Op de tickets stond 14.30 u als vertrektijd, maar alles ging vlot: paspoortcontrole, uitklaren van de camper, de scan. Er stonden maar weinig auto’s te wachten voor de boot, waarvan de luiken nog open stonden. We konden bijna meteen doorrijden naar binnen. Van de ene kant lekker, van de andere kant had ik bedacht dat we tijdens het wachten rustig konden lunchen en ik de tijd zou hebben om nog mijn stukje van gisteren te uploaden. Nu dus snel wat brood, kaas, fruit en water in een rugzakje gedaan, samen met de ereaders. Op het laatst toch maar de laptop en mifi meegepakt. Zolang we aan kant liggen, heeft die misschien nog bereik.
Zoals gewoonlijk vertrok de boot niet exact op tijd en had ik de tijd om te uploaden. Paul keek ondertussen op het achterdek naar het sluiten van de luiken en het losgooien van de trossen.
Om kwart over 12 voeren we weg en rond half twee waren we in Algeciras, waar we alleen onze paspoorten hoefden te laten zien en weg konden rijden.
We staan vannacht op de parkeerplaats bij Carlo. Hebben lekker weer kaas en vleeswaren gehaald bij de Lidl. Morgenochtend weer lekker vers bruinbrood.

Ik ben ook verbaasd hoeveel gemakkelijker het is om in Spanje lekker bruin brood te krijgen. Goede reis naar huis 3n jammer dat we jullie net missen.