Rondje fietsen richting Vallée de Paradis

Marokko, Aourir

Vandaag fietsen we hetzelfde rondje dat we een vorige keer ook hebben gedaan. Eerst wat stukjes omhoog, dan een steile helling omlaag tot aan de rivier. In de bochten souvenirwinkeltjes met fossielen. De meeste zijn dit jaar niet zwart geverfd.
Bij de brug over de rivier zijn een aantal kraampjes waar je iets kan eten of drinken. Net als de vorige keer nemen we een glaasje verse jus d’orange, dat we opdrinken in de rivierbedding. Onder een parasol staat een tafeltje met drie stoeltjes. Onze drankjes worden geserveerd met een schaaltje met koekjes en een met pinda’s.
Iets verderop staat een ezel te grazen. We horen het kwaken van kikkers en af en toe zien we er eentje schieten door het water.
Net over de brug gaan we linksaf om aan de andere kant van de rivier naar het westen te rijden. We komen door een paar dorpjes en daarna boven langs palmplantages en een bananenboombaard. Rond de rivier, waar nog regelmatig water in staat, is het groen.
Als we onze meegebrachte boterhammen eten, zien we aan de overkant een kudde geiten (en een paar schapen) omlaag komen om te drinken. Later komen ze aan onze kant weer omhoog en nadat ze de weg zijn overgestoken, gaan ze verder de bergen in. De herders vragen of we sigaretten voor ze hebben.
Aan het eind van onze route zien we veel dode palmen in de rivierbedding. De akkertjes ertussen worden geïrrigeerd en zijn veelal wel mooi groen.
Nog door het gekkenhuis van het verkeer in Aourir en dan linksaf richting de camping, waar we daarna nog lekker in de zon/schaduw zitten.
Opeens lopen Frank en Ria (Belgen met wie we een aantal jaren geleden o.a. gefietst hebben in Tafraout) voorbij. Ze zijn hier al een aantal weken en praten ons bij over wie er net zijn vertrokken naar Tafraout, wie er onderweg zijn en wie er niet komen dit jaar.

Paradijselijk! Niks teveel gezegd

Joke 2024-01-26 13:57:03

Prachtig weer! En oleanders!

maaike 2024-01-27 16:41:29

Altijd leuk die geiten!! Tegenwoordig vermaak ik mij er op de Mekkerstee in Ouddorp mee.