Verder reizen

Noorwegen, Ulefoss

Gisteren eerst allerlei zaken regelen voor we vertrokken: nu we via wifi op internet kunnen ons blog bijgewerkt; de mail geopend en allerlei VvE-stukken gedownload. Nog niet alles gelezen, maar dat kan ook op een moment dat er geen internet ter beschikking is.
Paul haalde ondertussen brood voor de lunch, vulde de watertank en leegde het toilet.
Na de koffie vertrokken we. We rijden westelijk van Oslo naar het noorden. Slapen ’s nachts op een parkeerplaats / rustplaats aan de 287. Er is niets behalve een prullenbak en een bord met wat toeristische informatie over de omgeving. We kijken uit op een bloemenveldje.
Vanuit auto’s die de afrit naar een dorpje nemen, wordt gezwaaid.
Vanmorgen reden we eerst nog een stukje naar het noorden en daarna naar het oosten. We nemen een grote bocht om Oslo heen. Het eerste stuk redelijk grote wegen, later nemen we kleinere gele en bruine wegen op de kaart. Dan rijden we door dorpjes en langs boerderijen. Elke zebra is hier opgehoogd, terugschakelen dus om niet te stuiteren.
We staan nu op een parkeerplaats aan de rivier de Glåma, zo’n 20 km voor Kongsvinger. Hier behalve een vuilnisbak, 5 granieten tafels met banken, een toilet en een drinkwaterkraan. Ook drie vrachtwagens overnachten hier nu.
Gisteren bleek ik een telefoontje van de klantenservice van Vodafone te hebben gemist. Via mijn telefoon gisteravond gereageerd op 2 mails die ze hadden gestuurd. Ze zijn er nog niet achter wat er aan de hand is. Hebben al een paar keer de bundel aangezet, verwijderd en weer aangezet.
Als we morgen nog steeds niet het www op kunnen, kopen we in Kongsvinger een datasimkaart.

Leuk om weer " mee te reizen". Jullie post is aangekomen.

Pauly 2019-07-10 22:34:00

Ziet er goed uit . Zwemt er niet een zalmpje. voor op de gril?