Naar Kołobrzeg

Polen, Kołobrzeg

Vanmorgen scheen opnieuw de zon, maar in de camper was het nog maar 7˚. We willen naar Kołobrzeg fietsen vandaag, maar wachten tot het iets warmer is.
Tegen half elf vertrekken we. Vanaf de parkeerplaats loopt een fietspad door het duinbos naar de stad.
In de stad kijken we even in de Mariabasiliek, waarvan het begin dateert uit begin 14e eeuw. Later zijn er diverse delen aan toegevoegd, zoals een vierkant torenblok. In maart 1945 brandde de kerk volledig uit. De titel Basiliek kreeg de kerk van Joh Paulus II.
Wij hadden het idee dat de pilaren van het middenschip scheef stonden.
Aan de achterkant van het raadhuis zit in een van de middeleeuwse granieten pilaren een masker uitgehouwen.
Tijdens het rondwandelen pakken we natuurlijk een terrasje en kopen we een nieuwe wegenkaart van Polen. De oude is ergens thuis blijven liggen.
Als we uitgekeken zijn, fietsen we naar een Lidl voor wat boodschappen en daarna terug naar de camper. We kunnen nog even lekker in de zon zitten.
Stonden we de eerste nacht alleen op deze parkeerplaats, deze nacht staan we met 4 campers en een caravan. Polen heeft een lang weekend. Maandag is het Dag van de Arbeid.

Het is toch een leuke verzameling die putdeksels!