Tolosa (Spanje)

Spanje, Tolosa

Gisteren op de camping hadden we elektriciteit, dus alles wat dan elektrisch kan, doen we elektrisch. Rijst koken in de rijstcooker, water in de waterkoker en koffie zetten met het apparaat, in plaats van handmatig opschenken. De TV met schotel hadden we nog niet aan de praat gehad. Toen we in januari ermee weg waren, hadden we in Frankrijk geen stroom en BVN is niet te ontvangen in Belgie en Nederland. We hebben geen Canal Digital kaart, dus zouden we alleen de free to air zenders, zoals BVN moeten kunnen ontvangen. Nou mooi niet dus, geen enkel beeld.
Een van de komende dagen als we weer stroom hebben, maar eens kijken of de TV het wel doet met een DVD of stickje erin.
Hoewel alles 12volt is, durven we dat uitproberen nog niet te doen als we afhankelijk zijn van de accu. We weten nog niet hoe lang een opgeladen accu stroom levert. En dan hebben een lamp, waterpomp en de ven van de kachel voorrang.

De douche was lekker warm vanmorgen, dus de vliegen blijven nog even weg.

Vanmorgen, in onze route zuidwaarts, kwamen verschillende Franse wijnen voorbij. Eerst de Pommerol, toen het ene St Emillion Grand Cru wijnhuis na het andere. Later nog verschillende Bordeaux.
Op een gegeven moment liep de door ons bedachte route gelijk aan de Bis Bayonne. Omdat die stad op onze route lag, zijn we de borden gaan volgen. Via verschillende D-wegen kwamen we op de snelweg Bordeaux – Spaanse grens. Blijkt dat een deel van die snelweg geen péage is. De ANWB-routekaarten geven aan van wel. Konden we even goed doorrijden. Toen de tolsectie weer inging, kozen wij de parallel lopende D-weg. Het eerste stuk ging nog wel aardig, maar toen ging de route dwars door Bayonne, Biaritz en St. Jean de Luz naar Irun. Anderhalf uur van de ene rotonde naar de volgende. De grensovergang hebben we ongemerkt genomen.
We overnachten in Tolosa, zo’n 25 km onder St Sebastian, oftewel Donostia in het Baskisch. Er is hier een camperplek, maar die lag zo afgelegen en in de schaduw tegen een blinde muur, dat we even verderop op een druk parkeerterrein zijn gaan staan.

Zo jullie Ri jden er lekker vAn door. Bij een van die wijnhuizen toch w el wat ingeslagen voor in Marokko. Ik mag dit weekend hier weg en met vriendinnen ( oud voleybalsters) mee naar Oosterhout. Dus nog steeds vooruitgang. Groet Ria

Ria Schipper 2016-03-16 15:29:59

Het ziet er allemaal goed uit leuk zo'n blog veel plezier