Aoufoüss

Marokko, Aoufoüss

Na een lekkere douche vertrokken in de richting Errachidia. Ook nog even een wasje in de “machine” gedaan, zodat die onderweg zijn werk kan doen. Onze wasmachine is een kanotonnetje. Tijdens het rijden, zeker op hobbelige wegen, is de was steeds in beweging. Na aankomst hoef ik alleen nog te spoelen.
We reden nu door de Gorge de Ziz. Langs de rivier weer groen en verder rotsen.
In Errachidia kwamen we een Acima supermarkt tegen, dus we konden weer even wat dingen kopen die in de dorpjes wat minder goed te vinden zijn.
Daarna verder richting Erfoud. De weg loopt over een stenige vlakte. Af en toe zien we in de diepte palmbomen. Dat is dan weer het stroomgebied van de Ziz.
Ook de camping waar we staan ligt aan de Ziz. Rond de camping liggen akkertjes, die worden geïrrigeerd met grondwater. Een pomp, aangedreven door zonne-energie haalt dat van 25 meter diepte.
We blijven hier even staan om onze hoofden weer tot rust te laten komen en de camper weer in orde te maken (vooral zand en stof verwijderen).

Hoi avonturiers! Wat slim om jullie wasje op zo'n manier te doen! Veel plezier! Gr uitAA/lphen ad Rijn. Wij gaan zo een boswandeling maken! Bedankt dat jullie je belevenissen met ons willen delen! Top!!

gerards.travels 2016-04-10 10:07:56

Elke dag weer een boeiend verslag te lezen. Toegevoegde foto's geven een nog duidelijker beeld. Geen spijt dat we ingelogd hebben. Groet vanuit een zonnig Alphen.