Nog even Kroatië

Kroatië, Maljkovo

Woensdag zijn we begonnen aan de thuisreis. We willen eind september thuis zijn.
Vanaf Split gaan we het binnenland in. Tolwegen vermijden we nog steeds. We rijden de N1 naar Zagreb. Onderweg langs het Peručko meer en later langs de Plitvička meren. De eerste zagen we liggen, van de tweede zagen we alleen de toegangskassa’s naar het nationale park en één keer een glimp van mensen op een vlonder tussen de bomen door.
We staan nu zo’n 60 km zuidelijk van Zagreb op een camping aan de rivier de Mrežnica. Lieve (onze tomtom) wist een tussendoorweggetje vanaf de N1. Echt een schitterend weggetje, kronkelend door de heuvels en langs uitgestorven dorpjes. Een prachtige weg om te fietsen.
Er blijken gemarkeerde fietsroutes te zijn in de omgeving en op de camping kunnen we een beschrijving lenen. Vandaag fietsen we er eentje. Af en toe doet het landschap denken aan Oostenrijk of Zuid-Limburg: de panorama’s met wat huizen tegen een helling of holle wegen.
De markering is niet consequent doorgevoerd, dus af en toe moeten we een stuk terug om de juiste weg te vinden. Met behulp van het kaartje en gevoel voor richting komen we toch 40 km later terug op de camping.

We genieten van jullie foto's Jullie zijn dus al op de terugweg. Nu nog even genieten van al jullie mooie uitzichten. Groet van ons, Guus en Oyke

Oyke 2018-09-21 11:34:46

Wat is dit toch ook weer een mooie reis (geweest)! Ik wens jullie een voorspoedige terugreis en geniet nog maar van blauwe luchten en de zon!