Terugblik op 7 maanden

Nederland, Oegstgeest

Voor het eerst sinds jaren waren we de afgelopen winter thuis. De geplande Kerst bij onze zoon ging niet door, omdat Paul kerstavond begon te hoesten en eerste kerstdag positief testte. Ik volgde een paar dagen later. Paul kon de logeerkamer weer verlaten, we mochten weer samen eten.
Met oud en nieuw bracht een buurvrouw oliebollen en appelflappen. In een schaaltje voor de deur, aanbellen en op afstand. Wij met mondkapjes op de deur openen. Zo ging het ook als een buurman/vrouw boodschappen had gedaan.
We zijn niet heel ziek geweest gelukkig. Toen we beter waren, kreeg iedereen die ons had geholpen tulpen als dankjewel.

En toen werd het nog echt winter ook met sneeuw en ijs op de vaart.

Wekelijks drinken we koffie met de buren. Voor Arendien een mooie gelegenheid om allerlei taartrecepten uit te proberen.

Eind april huurden we een kajuitjachtje om te gaan zeilen in Friesland. Jaren geleden dat we dat hadden gedaan.
Het was een koude week en het jachtje had geen verwarming, dus met joggingpakken aan en een muts op ’s avonds de slaapzakken in. Overdag veel lagen. Wind was er de meeste dagen wel flink.
We zeilden in 3 dagen van Sneek (waar we de boot maandagmiddag haalden) naar Stavoren. We meerden af met de kop in de wind (oost). ‘s Avonds begon het te regenen en ’s morgens stond de wind in het westen. Het regende dus de kajuit binnen, zo gauw we het luik openden. Paul heeft de boot gedraaid, toen het even iets minder hard regende en verder zijn we de hele dag binnen gebleven. En dan is een Friendship 22 erg klein. Laag vooral. We konden in de kajuit niet rechtop staan.
Vrijdag en zaterdag zeilden we dezelfde route terug, waarna we zondagmiddag de boot weer inleverden.
Op 5 mei kregen we onze vaccinatie. Omdat we corona hadden gehad, hoefden we maar 1 prik. Na wat zeuren (we hadden een milde vorm en het is al ruim 4 maanden geleden) kregen we een tweede afspraak.
We komen er over tweeënhalve week voor terug.