Kerst in Daimus

Spanje, daimus

Allereerst fijne kerstdagen voor al onze volgers. Als kerstkaart een detail van het altaar in de kerk van Sant Pere in Figueres.
Vanaf de wijnboerderij zijn we zondag verder naar het zuiden gereden. We zijn nu ter hoogte van Gandia, onder Valencia. We staan op een kleine rustige camping in Daimus. Op de camping is een goede wifi, dus de mail van de afgelopen week bekeken.
Gisteren hier in de buurt onze kerstinkopen gedaan: wat lekkers te eten en extra brood, want op 1ste Kerstdag zijn de winkels dicht. Gistermiddag lekker in korte broek in de zon zitten lezen. Ik ben bijna bij met de kranten waar ik de laatste week niet meer aan toe kwam om te lezen. In de zon werd het even 32˚.
Vanmorgen wandelden we de 600 m naar het strand. Een zandstrand met een boulevard erlangs. Aan de boulevard vakantieappartementen, die nu voor een groot deel leegstaan.
Vandaag is er wat meer hoge bewolking. De zon heeft het wat moeilijker daar doorheen te komen.

Ook voor jullie een mooi kerstfeest toegewenst. Met 32° in de zon moet dat aan de Spaanse kusten lukken. Ook hier een zonnetje overigens terwijl onze dochter Fem en kleindochter Joos een middaguiltje knappen. Fijne tocht de komende dagen naar de zuidpunt van Europa! 💝🎄

Leendert & Maaike 2018-12-25 14:48:58

Alle goeds voor het komend jaar en maak er samen - ook op reis - weer iets bijzonders van!

Godfried Beumers 2018-12-25 15:46:05

Hele fijne dagen gewenst ,en gezondheid is heel belangrijk!! Geniet van alles wat op jullie pad komt!!! Ik volg jullie met plezier!! Groetjes Gerard.

Gerard club. 2018-12-25 17:21:19

Hele mooie reis samen en alle gods voor het nieuwe jaar.

irma 2018-12-25 18:59:08

Zo je zijn al een eind op weg naar eind van het jaar en Marokko! Ziet er weer aantrekkelijk uit op de foto’s Maar voor je ergens bent. Poeh wat een kilometers krijg je als kerstmaal . Zoals je weet ....niks voor mij . Maar zo’n strand op steenworp afstand en de wijngaarden met prachtigevergezichten ja die doen mij als Spaanse afficionada het hart sneller kloppen. Een heel goede reis en op naar de jaarwisseling . Ben benieuwd waar jullie dan zijn.

Jo,ke 2018-12-25 19:47:47

Mooi die afwisseling tussen natuur en cultuur. Het begin is alweer goed. Hier wordt er momenteel door de jongelui rondom de flat al geknald onder een heel grijze lucht. Die blauwe lucht bij jullie onderweg was niet verkeerd! Op naar het einde van het jaar. Benieuwd waar jullie dan zijn.