Zuid-Limburg is vol

Nederland, Noorbeek

We hadden een camping uitgezocht tegen de Belgische grens aan. We moesten ons toilet legen. Toen we er aankwamen, was er geen plek beschikbaar. We zijn toen maar eens gaan rondbellen en meerdere campings waren vol. (Parkeerplaatsen waar je mag overnachten zijn hier bijna niet.) Een camping bij Vaals had nog een plekje voor één nacht. Daar zijn we dus maar heengereden gisteren.
Daarna verder zoeken of er vandaag wel ergens plek is of dat we terug gaan rijden naar midden-Limburg. Op Campercontact vindt Paul bij de camperplaats Landgraaf een commentaar van de 14e die zegt: heel Zuid-Limburg is vol, maar hier is nog volop plek. Ook de beheerder geeft telefonisch aan dat we vandaag welkom waren.
Vanmorgen na ’t ontbijt reden we naar Landgraaf. We zagen nog net een roofvogel (sperwer?) in een boom rondkijken over de camping.
Tegen de Wilhelminaberg (het afval van de Wilhelminamijn) aan, ligt de camperplaats. Het is weer heet vandaag. Na de lunch blijven we dus ook rustig in de schaduw bij de camper lezen.
Pas tegen vieren gaan we een stukje fietsen. We rijden een rondje over de Brunssumerheide. De echte hei zien we pas aan het eind van ons rondje. Het grootste deel rijden we door bos. Op zich lekker met dit weer.
Ook de fietsroute naar de Brunssumerheide ging voor een groot deel door een park. Op de heenweg fietste het gemakkelijk. Af en toe een hellinkje, maar prima te doen. Op de terugweg kwamen we erachter dat de gemakkelijke stukken toch flink vals plat waren.

Wat hebben we toch een gevarieerd land. Ook dit is weer heel mooi. Paul, je hebt al een gezond kleurtje, zag ik.

Magda 2021-06-18 10:39:53

Zuid Limburg is erg populair; zeker in het weekend met bijvoorbeeld wielrenners. Onze dochter Sabine heeft dit weekend met haar vriend een glamping gehuurd in Noorbeek. Maar zoals jullie laten zien zijn er heel veel andere mooie plekjes.