Over de Grote Beltbrug

Duitsland, Sören

Vanmorgen eerst langs het sanipunt om het toilet te legen. Als er een sanipunt is, doen we dat altijd. We kunnen er dan weer 2 dagen tegen.
Nadat we ook nog bij de Penny verse broodjes hebben gehaald, gaan we weer de snelweg op. Een stukje voor de Deense grens er even af om goedkoop de dieseltank te vullen en dan door naar Denemarken. Ook op de snelweg moeten alle wagens stoppen. Een aantal wordt aan de kant gezet. Wij worden door gewuifd.
In het eerste deel van deze reis kwamen we tot de Grote Beltbrug. Nu gaan we eroverheen. Even spannend of de camera onze bizz weer pakt. Hij zit op een andere plek dan vorig jaar. Nu is het afwachten welk bedrag er op de rekening komt. Ik heb tig keer heen en weer gemaild en digitale formulieren ingevuld om de camper te registreren en een “overeenkomst” af te sluiten met de Storebæltbron, zodat we voor een lager maximaal bedrag over de brug mogen. Het leek eerst of het stoplicht op rood bleef en ik was al op weg naar de creditkaart, toen we toch groen kregen.
Op Sjælland rijden we naar de westkust. Het landschap is heuvelachtig, nog veel meer dan op Funen aan de andere kant van de Grote Belt.
We staan nu op een parkeerplaats bij het strand van Skælskør, gevonden via Park4night. Aan de ene kant zien we de brug, aan de andere kant een paar eilanden die hier voor de zuidwestkust van Sjælland liggen. Voor ons in het water een zwembrug, een pier met op verschillende plekken trappen naar het water. Tot het donker werd, kwamen er mensen zwemmen. Ze stapten vaak met zwemkleding en badjas uit de auto en even later reden ze ook zo weer weg.
Wij liepen een stukje langs het strand. In het zand, tussen het helmgras veel rozenstruiken met felrode bottels. Paul vindt vuursteenknollen. Vonken deden ze niet toen hij ze tegen elkaar sloeg, maar je rook wel een brandlucht.
Vanavond zagen we de “son in de see sakken”.

En jullie gingen zelf toch maar niet zwemmen 😄? Wat een prachtige foto's weer!

Maaike 2020-09-18 09:36:12

Jullie mogen graag een knol meenemen... 😉

Mante 2020-09-18 11:41:13

Fijn om je verhalen te lezen en dat we met jullie "mee kunnen reizen". Genieten van de foto's. Goede reis en veel plezier!

Joanne 2020-09-18 15:21:12

Ja mooi he die zwem steigers vind je daar overal. je kan daar ook overal aan het strand barnsteen vinden. hebben Denen zien lopen met blikje vol is ons nooit gelukt. goede rijs verder.

Maarten 2020-09-19 17:43:30

Wat een mooie dag en dan tot slot die zonsondergang. Geweldig!