Wandeling op het platteland

Verenigd Koninkrijk, Bexhill-on-sea

Vanaf de camping gaan we wandelen. Het is Pasen en dat betekent dat het in alle steden en dorpen erg druk is. Dat zagen we al de afgelopen dagen. Op het Engelse platteland is wandelen klimmen over hekjes, door weilanden (waar schapen lopen) en langs bosranden. Soms lopen we een stuk over een zandweg en dan weer over een smal pad tussen de brandnetels of over een paar planken over een slootje.
Het landschap doet denken aan Zuid-Limburg en de Vendée, waar we met de kinderen een aantal keren in de meivakantie zijn geweest. Holle wegen met hagen, de bermen wit van de bosanemonen, het bos blauw van de boshyacinten, af en toe wat aronskelken en zelfs wat orchissen.
De route loopt langs boerderijen, huizen die worden opgeknapt en luxe cottages met een Morton op het erf.
In de zon was het heerlijk, de wind was fris.
Aan het eind van de middag vallen een paar druppels. De eerste sinds we aan deze kant van het kanaal zijn.

Leuk begin van jullie reis hoor. En blijkbaar regent het toch niet altijd in Engeland. Nu het gasprobleem is opgelost kunnen k Jullie gaan genieten. Veel plezier

Ton 2017-04-16 22:03:29

Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Wat een mooie plekken komen jullie nu al. Ik geniet mee. Groeten van Emily