Tweede rondje Bergen

Nederland, Well

Gisteren bleef het tot een uur of één regenen. Toen het droog was, pakten we weer de fiets. De andere kant op dan eergisteren. Het eerste deel over verharde en onverharde fietspaden door het bos en langs de hei van de Maasduinen. Op de hei loopt in de verte een schaapskudde. Een stukje verder komen wij langs de (nu dus lege) schaapskooi. Met verbazing zien we aan de binnenkant onder de dakpannen bundeltjes riet (of stro), keurig net als dakpannen over elkaar gelegd. Waarom weten we niet.
Dan ronden we landgoed de Hapert (waar we een paar jaar geleden veel hebben gewandeld). En langs de Maas door Wellerlooi en Well terug naar het noorden. Tegen de wind in, dus doortrappen als we in eco willen blijven rijden.
Langs een winkel in Bergen en dan terug naar de camper. We zijn ruim op tijd voor Nederland-Macedonië en eten met het bord op schoot voor de televisie.
Vandaag rijden we verder naar het noorden. Lieve stuurt ons met vermijden van snelwegen weer dwars door een stukje Duits grensgebied. Bij Siebengewald de grens over en bij Dinxperlo terug in Nederland. Bij Rees steken we de Rijn (hier Rhein) over.
Tijdens het rijden een wasje gedraaid in het tonnetje. Bij aankomst hoef ik dan alleen nog maar te spoelen.
We staan nu op een CP bij Beltrum, in de Achterhoek. Voor ons weilanden, achter en naast ons een strookje bos, waarin we de hele dag vogels horen fluiten.
In de buurt zit waarschijnlijk een duivenmelker: regelmatig zien we een groep duiven een rondje vliegen.

Weer leuk om jullie belevenissen te lezen,jammer dat het weer niet meezit,het is toch zomer,hier erg warm de afgelopen dagen steeg het kwik boven de 30 graden,gelukkig veelschaduwplekjes en we maken veel gebruik van het zwembad.

Ineke 2021-06-22 21:43:32

Jullie zijn in het gebied van ons tweede huis! Als jullie maandag nog in de buurt zijn kunnen jullie langskomen; dan gaan wij weer naar Winterswijk. Mooie plekjes daar in de buurt hoor. Vooral Tussen Winterswijk en de Duitse grens. Heerlijk fietsen! Langs de steengroeve met de Oehoe. Maar misschien is die al weer gevlogen met jongen. Anders flamingo's in het Zwillbrocker ven, net over de grens in Duitsland. jullie merken het: ik probeer dingen te verzinnen om jullie daar nog even te houden! Maar jullie hebben vast al andere plannen. Veel plezier!