Sierra de las Nieves

Spanje, Pizarra

Vanmorgen gingen we verder naar het westen. We hadden besloten om via bergwegen te rijden, dus al snel namen we een afslag de bergen in.
Na een paar flinke hellingen en een pas rijden we langs de rand van het Parque Natural Sierra de las Nieves. Soms is het heel groen en op andere stukken zien we voor en naast ons weer rotsen.
Net als overal in Andalusië hebben de meeste dorpen/stadjes witgekalkte huizen.
Bij het uitzichtpunt van de Guarda Forestal lunchen we, nadat we een rondje hebben gelopen rond dat uitzichtpunt. Er bloeien mooie blauwe bloempjes. Ze lijken op irissen, maar dan in miniformaat.
Ronda kennen we van een paar jaar geleden, dus daar gaan we nu omheen.
We gaan over naar een nieuw natuurpark, dat van de Sierra de Grazalema. In dit gebergte schijnt gemiddeld de meeste neerslag te vallen, maar nu is het droog en schijnt de zon.
Grazalema is net als de meeste dorpen hier tegen de helling gebouwd. Dus een wandeling in het dorp is klimmen en dalen. Ook hier weer een fontein. Deze keer met 8 stroompjes die uit de monden komen van 8 verschillende gezichten. Er vlak bij de gemeenschappelijke wasplaats.
In het dorp zien we een aantal huizen van de oud-notabelen met een portaal achter een dikke cederhouten deur met ijzeren siernagels.
We blijven vannacht hier staan.

Grazalema is prachtig, lekker bochtig weggetje om er te komen., gaan jullie naar Arcos de la Frontera? Wij zijn vanmiddag in Lagos aangekomen. Beetje inswingen de komende dagen. Wees welkom in elk geval of we ontmoeten jullie ergens