Over het Franse platteland

Frankrijk, La Chapelle-Montlinard

Ik was gisteravond net via de wifi van Varzy ingelogd op Pindat, toen de laptop liet weten dat de accu leeg was en meteen kreeg ik een zwart beeld. Geen update van ons dus.
Ook de huishoudaccu had het moeilijk. Als we de kraan een tijdje aan lieten staan, ging er een storingslampje branden. Na een kattenwasje lagen we vroeg in bed.
Tijdens het rijden kon de accu vandaag weer laden. Zelfs een tijdje via de zonnepanelen want we hebben een paar uur zon gehad.
We reden over het Franse platteland, akkers, weides en stille dorpjes. Het is dat er auto’s staan bij de huizen, anders leken ze onbewoond.
Op P4N vond ik een CP bij Château Bertinerie. Je mag er 24 uur gratis staan, inclusief gebruik van elektra en water. Ook is er een loospunt voor vuil water. Bij de hoofdingang van het château staat een telefoonnummer om je te melden. “Dit nummer is op dit moment niet bereikbaar.” Iets terug in het dorp hebben we nog een bordje met een camper erop gezien. Als we dat volgen, komen we aan de achterkant van het château op de CP. We installeren ons dus maar zonder aanmelding.
Achter ons een muur met daarvoor bloeiende bomen, voor ons de wijngaarden.

Het is weer begonnen! Het kon beter, dat weer... Maar wel mooie foto's, vooral van die aarzelende zon. We wensen jullie een mooie 1e Kerstdag, morgen!

Maaike 2023-12-24 20:28:48

Hier gisteren en vandaag veel regen en harde wind,rij maar snel door naar het zuiden,het is daar vast en zeker beter weer, Goede reis verder.

Ineke 2023-12-24 20:31:48

En de temperatuur daar? Hier in Spanje in de nacht 4 graden maar overdag volop zon.

Dick van de Pol 2023-12-25 08:56:32

Je gaat de goede kant op voor het mooie weer. Dus even vol houden. veel plezier.

Maarten van den heuvel 2023-12-25 12:18:07

Ik reis weer mee hoor, leuk. Prettige kerstdagen verder en een sprankelend en gezond 2024.