Naar Portugal

Spanje, Villanueva de los Castillejos

Gisteravond al de slingers opgehangen voor Pauls verjaardag. Hij kon dus vanmorgen zijn felicitatieappjes beantwoorden met een selfie in de zon met slingers door de camper.
Nadat we de watertank vulden en WC en vuilwatertank leegden, vertrokken we richting de grens. Onderweg nog de (bijna) lege gasfles omgewisseld voor een volle. De Portugese en Spaanse flessen zijn verschillend, dus we kunnen onze fles daar niet inwisselen.
We rijden naar een camperplaats in Almada de Ouro, zo’n 20 km noordelijk van de grensovergang over de Guadiana (de grensrivier met Spanje). Vanaf onze plek, bovenop een heuvel, kunnen we die rivier zien.
Na lunch en siësta wandelen we naar Odeleite, een dorpje aan het stuwmeer van Odeleite. Samen met het stuwmeer van Beliche voorzien deze twee meren een groot deel van de Algarve van water. Aan het eind van de middag is er weinig leven in het dorp. Op meerdere plaatsen zien we er ijzeren beelden.
Op de terugweg naar de CP, via een andere wandelroute, pakken we wat valsinaasappelen mee.
Paul wilde pannenkoeken eten vanavond. In eerste instantie wilden we die buiten gaan bakken, maar er was veel (koude) wind, dus dat toch maar binnen gedaan.
De zon gaat mooi onder boven het stuwmeer.

Bem vindo !

Hans en Annemarieke 2022-02-18 18:47:10

Wat leuk, die ijzeren dingen. Mooi voor de binnen tuin?? Nog van harte gefeliciteerd Paul

Hans en Annemarieke 2022-02-18 18:48:49

Ook onze felicitaties, Paul! Still going strong! Maak er een fijne avond van samen. Jullie missen in ieder geval de storm hier en Bouwe houdt alles voor jullie in de gaten. Groeten van Eric en Marianne πŸ’

Eric en Marianne 2022-02-18 19:18:19

Onze hartelijke gelukwensen met je verjaardag. πŸŽˆπŸŒΈπŸš©πŸŒΉπŸŒΊπŸŽ‚πŸ₯‚πŸΎπŸŽˆπŸŒΈπŸš©πŸŒΉπŸŒΊπŸŽ‚πŸΎπŸ₯‚πŸŽˆπŸŒΈπŸš©πŸŒΉπŸŒΊπŸŽ‚ Hartelijke groeten en nog veel plezier. Ad en Ineke.

Ad en Ineke 2022-02-18 22:12:46

Nog gefeliciteerd Paul. Leuk om met jullie mee te reizen. Benieuwd of ik nog veel herken van Portugal.

Pauly 2022-02-19 07:49:16

gefeliciteerd Paul. Fijn dat ik weer met jullie mag meereizen.

Petra Hoogeveen 2022-02-19 16:24:56

Wat een mooie plaats dat Ayamunte en wat leuk en mooi om langs de Guadiana te rijden. Dit is echt een grensrivier

Joop 2022-02-21 17:58:55

Tja wat laat inmiddels maar welgemeend nog van harte gefeliciteerd en dat je nog maar veel mooie reizen met Arendien in goede gezondheid mag maken! Leuk die ijzeren beelden. Prachtig slot van de dag!

Magda 2022-02-24 17:00:26

Veel te laat, maar 😘 gefeliciteerd met je verjaardag, Paul! πŸ€¦πŸ»β€β™€οΈBen nu pas aan het 'dagboek inhalen', sorry, maar wat een prachtige reis toch! Heerlijk om rustig alle foto's te kunnen bekijken...