Muizen

Nederland, Koudekerk aan den Rijn

Afgelopen donderdag haalden we na 7 maanden de camper weer uit de stalling.
We keken in de camper altijd TV via de satelliet van Joyne. Dit was toen de enige aanbieder met een flexibel abonnement en had een grotere footprint (= het gebied waarin de schotel de satelliet kan vinden) dan Canal Digital, de andere aanbieder van satelliet TV.
Helaas is Joyne failliet gegaan. We moeten dus over naar Canal Digital, die nu ook een flexibel abonnement aanbiedt. Wel hebben we daarvoor een andere CI+module nodig in de TV en een andere instelling van de schotel.
Toen we dat hadden geregeld (bij het bedrijf waar we toen de TV kochten), ging Paul langs de wasstraat.
Vrijdag heeft Paul wat geklust in de camper: nog een ledstrip aangelegd en de antenne van de achteruitrijcamera gerepareerd.
Zaterdag nadat het ophield met regenen, gingen we de kastjes nakijken op spullen we die nog nooit hebben gebruikt. Onder de bank was het een chaos.
De krat, waarin normaal gesproken onze voorraad staat, lag vol met snippers dweil, papier en riet. Twee rieten matjes (Paul ligt erop als hij onder de camper moet zijn) waren helemaal kapot geknaagd. Muizen hebben er dus de winter doorgebracht.
De kist helemaal leeggeruimd en schoon gesopt. Daarna open laten staan en het dakluik opengedraaid om te luchten. Benieuwd hoe lang we het blijven ruiken.