Zomer in Schotland

Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Gisteravond tot een uur of acht de deur van de camper open. Paul houdt regelmatig Lady in de gaten, die aan haar lijn buiten in het gras of op de stoep ligt. Een gezin, dat in hun auto fish en chips zat te eten, had nog nooit een kat aan een lijn gezien en vroeg hoe ze dat had geleerd.
Vanmorgen toen Paul weer met Lady buiten stond, kwam er een man naar hem toe. De honden die hij net had uitgelaten, stonden achter in zijn auto. Ook hij begon het gesprek over de kat. Daarna over reizen met een camper en het verschil met dat in een caravan. Ajax, die gisteravond met een heel jong team goed had gespeeld, maar verloren van Manchester(?) etc.
Kortom Schotten vinden het leuk om een praatje te maken. Wij ook.
Vanmorgen reden we naar Aberdeen en liepen een rondje in het centrum: erg druk met winkelend publiek en een deel afgezet in verband met een wielerwedstrijd.
Na de lunch reden we door richting het westen, de highlands weer in. We staan nu op een camping bij Aboyne, aan het gelijknamige Loch. Veel vaste staanders hier. Zover ze er zijn veel senioren en dan flink wat ouder dan wij.
De afgelopen nacht was al warm. Voor het eerst ging de wollen deken, die over het zomerdekbed ligt, eraf. Ook vanmorgen scheen alweer de zon. In Aberdeen liepen we in korte broek en t-shirt.
Vanmiddag op de camping het zonnescherm uitgedraaid om wat schaduw te hebben. (Kon gelijk het laatste Marokkostof er afgeborsteld.) Paul scoorde ook een picknickbankje.