Monte Sant`Angelo

Italië, Monte Sant'Angelo

Eigenlijk hadden we naar Manfredonia willen fietsen, maar Paul rook een brandlucht en later zaten we in de rook. Een van de twee blusvliegtuigen vloog ook nog heen en weer.
Op de fiets zouden we er langs moeten. We besloten te vertrekken.
Onderweg zagen we de rookpluimen achter een zwartgeblakerde berm en een brandweerwagen langs de weg.
Als we de bergen van Gargano inrijden, zien we onder ons nog steeds rook.
We rijden naar Monte Sant`Angelo, waar de aartsengel Michael verschenen zou zijn met de vraag in een bepaalde grot een kerk te stichten.
Het heiligdom bevindt zich nog steeds in een grot, waar je komt door een aantal trappen af te dalen.
Fotograferen mag niet, maar iedereen is met een telefoon in de weer. Paul dus ook.
Op het voorplein een kapel voor St Rochus, een herinnering aan de pestepidemie van 1656.
Op verschillende plaatsen in het stadje beelden en beeldjes van de aartsengel.
Lunchen doen we met het bord op schoot langs de weg, deze keer.
Onderweg door de bergen zien we terrassen met olijven, af en toe een amandelboom en dennen.
Langs de kust zien we rotsen oprijzen uit zee. Tussen de rotsen stranden en er bovenop stadjes.
We rijden naar een camping 7 km ten noorden van Vieste.

Hallo,hallo,fijn dat jullie het goed maken en genieten.Ik ben nog nooit zo zuidelijk in de laars geweest,geniet van de verhalen en foto's van jullie.gaan jullie ook noordelijker nog naar Ancona,prachtige stad ,veel te zien en ik herinner mij heel lekker eten.Ravenna,Venetië enz. Prachtig Italië.

Ineke. 2022-06-25 15:25:26

De afgelopen week zijn jullie op plekken geweest waar wij ook geweest zijn een aantal jaren geleden. Leuk om Matera, Monopoli en Gargano weer te zien door jullie ogen. Fijn dat het goed met jullie gaat ondanks dat het zo te zien en te lezen soms behoorlijk warm is. Gaan jullie verder naar het zuiden naar Lecce en vervolgens naar Calabria? Groet en goede reis.