Kilometers

Zweden, Östergötland County

Toen ik gisterochtend wakker werd, was Paul een wandeling aan het maken in de omgeving. Uiteraard zag hij weer een bijzondere paddenstoel.
Het was zwaar bewolkt en we hadden nog maar een klein stukje gereden, toen de eerste druppels vielen.
Het eerste stukje reden we over smalle wegen, over de (schier)eilanden. Langs de weg akkers en weilanden. Iets verderop bos op stenige hellingen.
Na een kilometer of 20 komen we op de E22, de kustweg naar Malmö. We doen een boodschap in Västervik en rijden dan weer door. In de regen een stadje bekijken, hebben we geen zin in.
We bleven vannacht bij het haventje van Figeholm, net boven Oskarshamn. Naast regenen is het ook flink gaan waaien. Af en toe voelden we de camper schudden vannacht.
Vanmorgen door Oskarshamn (brood) en dan weer verder naar het zuiden. Bij Kalmar herkennen we het gasvulstation. Spontaan besluiten we de tank die nu in gebruik is, te laten vullen. Hij was half leeg. Het vullen van gasflessen kan maar op een beperkt aantal plaatsen in Zweden en is goedkoper dan in Nederland.
Af en toe gaan we een stukje van de 22 af om via een kleiner weggetje door dorpjes te gaan. Tot halverwege de middag blijft het constant regenen. Daarna worden het buien.
We staan nu op een camping bij Ronneby hamn. Bij de telefonische aanmelding kreeg ik een code van een sleutelkluis, waarin de sleutel van het toiletgebouw. Morgenochtend zou er iemand aanwezig zijn, waarbij we kunnen betalen.
Nog zo’n 250 km dan zijn we Zweden uit. Gezien de weersverwachting zal dat wel morgen al zijn.
Waarschijnlijk zijn we dus ook iets eerder thuis dan verwacht.

Die paddo is eetbaar... ze groeien hier niet, maar schijnen erg lekker te zijn 😁

Mante 2021-09-17 19:53:43

Het weer is altijd afwachten,het weer in Zweden kan ook prachtig zijn zowel in de zomer herinner ikmij prachtigeweken met veel zon. Jullie hebben veel gezien en vele foto's gemaakt, jullie lieten ons veel mooie plekjes zien en bijzondere verhalen mee genieten. Hartelijk dank,goede terugreis en tot ziens. Hartelijke groeten, Ad en Ineke.

Ineke. 2021-09-17 20:51:25

Hartelijk bedankt dat wij weer mochten meekijken met jullie. Genoten van Zweedse cultuur en natuur. Het was verrassend en leuk. Een goede reis naar huis en tot spoedig ziens dan maar weer. Hartelijke groeten, Joanne en Hans