Thuisreis

Zweden, Bunkeflostrand

Met bakken kwam het uit de hemel zondagochtend. Gelukkig stonden we niet op blokken. We hoefden dus niet naar buiten om weg te kunnen rijden.
Op de Öresundbrug werd het verkeer richting Denemarken via sluisjes naar één rijstrook geleid. Aan het eind van de strook stond een (onbemande) politiewagen. Net voorbij de brug zagen we rechts van de weg een grote Corona-testlocatie, die nu duidelijk niet in gebruik was. Iedereen kon zonder oponthoud doorrijden.
Vanaf de brug was niets te zien, vanwege de laaghangende bewolking en regen. Op de eerste parkeerplaats na de brug onze “bizz” voor het raam hangen. We zien een “latrin”, dus gelijk even het toilet legen. Het regent even iets minder hard.
De Storebæltbrug ging minder vlekkeloos. De bizz werd niet herkend en we moesten met creditkaart afrekenen. Dat betekende ook geen korting. Dat wordt dus weer mailen de komende dagen.
Bij de Lillebæltbrug (Kleine Beltbrug) was de zon gaan schijnen. Er stond een flinke wind, dus er werd gezeild.
Na de lunch ga ik rijden en Paul gaat onderuit. Hamburg is nu (op zondag zonder vrachtwagens) een stuk rustiger dan de vorige keren deze reis.
We overnachten op een camperlocatie bij de sportvelden van Ottersberg. De zon schijnt nog steeds.
Vandaag reden we verder naar huis met soms een buitje. Zoveel te dichter we bij huis kwamen, zoveel te harder ging het regenen.

Welkom thuis! We zagen je al staan!

maaike 2020-10-05 21:59:54

Vandaag helemaal bijgelezen en genoten van jullie trip. Het was weer een mooie en interessante. Dat kan niemand of iets jullie afnemen dus nog lekker nagenieten!