Ring of Kerry (vervolg)

Ierland, County Kerry

Vlak nadat we weer op de doorgaande weg waren, kregen we een prachtig uitzicht op de baai waar we vannacht hadden gestaan. Meteen daarna de Coomakesta Pas, waarna het uitzicht weer heiig werd. Rond de bergtoppen hangen de wolken, lager schijnt soms de zon en soms is het meer of minder bewolkt.
Langs de weg mooie landschappen: bergen, baaitjes, kliffen. Een paar keer wordt er aan de weg gewerkt. In Nederland staan er dan stoplichten om het verkeer te regelen. Hier hebben ze daar mannetjes met een bord voor. Aan de ene kant staat “stop”, aan de andere kant “go”.
Vanmiddag vanaf de route een kleine weg de bergen in genomen, op zoek naar Lake Caragh. In het stuk dat wij reden steeds grote huizen (met tuinen) tussen de weg en het meer. Veel van het meer hebben we dus niet gezien. Wel in de buurt veen met afgegraven turf, die lag te drogen.
We staan nu aan de noordkust van Iveragh (het schiereiland van de ring of Kerry) op de Cromane Punt, een landtong. Vanuit de camper hebben we uitzicht op Inch, een landtong aan de zuidkust van Dingle, het schiereiland, boven (ten noorden van) Iveragh. Inch moet een mooi strand hebben, maar wij kijken naar de duinkant. De bergen op Dingle hangen in de mist.
Bij ons regent het sinds het begin van de avond regelmatig.