Sulkendrupmølle

Duitsland, Rendsburg

Na een stop bij de Lidl in Rendsburg de grens over naar Denemarken. Op de grens werden van iedereen de paspoorten gecontroleerd. Even verderop een (mobiele) Covid-19 testlocatie waar iedereen zich gratis kon laten testen, in elk geval volgens de spandoeken die er hingen.
Hier dus geen 2 dagen wachten op een afspraak bij de GGD.
Wij zijn doorgereden.
We lunchen op een parkeerplaats in een bosrand. We kunnen buiten zitten en in de bomen boven ons horen we vogels fluiten en tsjilpen. Een kleine bonte specht roffelt op een dode stam.
In Kolding zoeken we een geldautomaat en dan besluiten we op Funen een camperplaats te zoeken.
Het uitzicht vanaf de Kleine Beltbrug is mooi. Over het blauwe water zien we eilanden met kleurige huizen.
We staan nu bij de Sulkendropmølle vlak bij Nyborg, aan de oostkant van Funen. Naast de ingang van de camperplaats een kamergraf uit het Mesolithicum. Morgen gaan we kijken of we er naar binnen kunnen.
Vanmiddag hebben we nog lekker in de zon zitten lezen. Aan de rand van een akker stonden braamstruiken. Het toetje was vanavond vla met bramen.
Straks kijken of we SBS6 kunnen ontvangen voor de eerste aflevering van Restaurant Misverstand. Mensen met dementie runnen onder leiding van Ron Blaauw een restaurant. Een van de deelnemers kennen wij van de schooltijd van onze kinderen. Ik heb zelfs nog een keer geprobeerd om hem te strikken als penningmeester van de regionale afdeling van Alzheimer Nederland. Nu heeft hij dus een vorm van dementie. We hebben gehoord dat hij de opnames erg leuk had gevonden.
Heel benieuwd naar het programma. Mensen met dementie kunnen nog veel dingen wel en het is belangrijk daarnaar te zoeken, vertel ik ook in mijn trainingen “GOED omgaan met dementie”.

Nu ben ik wel benieuwd wie jullie nog kennen uit onze schooltijd...